menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mirre

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Ik kocht onlangs een plantje in pot gewoon omdat ik het mooi vond. Er zat een kaartje bij waarop "mirre" staat, verder niks. Wie kan mij iets meer zeggen over deze plant, kan ik die nu nog planten of hoort ze in de winter binnen? Er komen rode en witte bolletjes op en een soort witte bloemetjes.
donderdag 3 november 2011 - 14:39
snarfie

Snarfie

een foto zou het determineren makkelijker maken
donderdag 3 november 2011 - 15:57
annis

Annis

Zoek eens op Commiphora.

Annis
donderdag 3 november 2011 - 16:03
Pistachio

Pistachio

Heb al afbeelding gevonden en ook dat het een plant is die op zandige grond groeit dus zal ze maar in de grond de vrijheid geven en hopen dat ze winterhard is.
vrijdag 4 november 2011 - 15:28
hansvdbussche

Hansvdbussche

Het zou Gaultheria kunnen zijn, of is het mirte?
zaterdag 5 november 2011 - 20:38
Pistachio

Pistachio

Er staat Mirre op het kaartje en de afbeelding die ik vond klopt met het plantje.
maandag 7 november 2011 - 16:21
hanninkj

Hanninkj

De Mirre is familie van de Citrus. Heeft meestal kleine witte geurende bloempjes.
Bij voorkeur vorstvrij overwinteren.

Ton
maandag 7 november 2011 - 18:36
iecee

Iecee

hij bevriest dus bij vorst binnen zetten
is afkomstig van het middelands zeegebied en is groenblijvend en hebben dus geen winterrust voor zover ik weet, en die moeten meestal binnen want als het vriest kunnen ze geen water opnemen en gaan ze dood door watergebrek.
dinsdag 8 november 2011 - 09:52
Pistachio

Pistachio

Bedankt iecee, enig idee hoeveel water het plantje moet hebben als het binnenstaat?
maandag 21 november 2011 - 12:10
iecee

Iecee

dat weet ik niet zo goed, maar weinig zou ik zeggen van veel water gaan de meeste planten dood omdat de wortels niet genoeg lucht krijgen.
maandag 21 november 2011 - 12:15
hanninkj

Hanninkj

Weinig water maar niet laten uitdrogen wanneer het een wintergroene soort is!

Ton
maandag 21 november 2011 - 13:47
Pistachio

Pistachio

Bedankt, hij krijgt een plaatsje in mijn badkamer, daar is het klaar en kan hij meegenieten van de verfrissende douches. Had bijna de fout gemaakt van hem te planten, zou zonde geweest zijn, 't is zo'n schatje
dinsdag 22 november 2011 - 07:33
iecee

Iecee

lijkt me een goed plan, daatr heeft ie dan weiig water nodig maak voor de zekerheid anders wat stekjes als ie al groot genoeg is
potje goed doorlatende grond stekje ven 10 cm de inderste blaadjes eraf en er een doorgesnden plastic fles erover als serretje
dinsdag 22 november 2011 - 10:16
Pistachio

Pistachio

bedankt voor de tip !
dinsdag 22 november 2011 - 10:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).