menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken met gele toppen

Ga naar meest recente reactie

monsieurhatif

Monsieurhatif

beste,

Heb stekken genomen van "million bells" en deze zijn mooi in de groei.

Maar van sommige zien de toppen geel. (zie foto)

Is dit teken van een gebrek aan voeding (welk) of iets anders.

Hoe is dit op te lossen. Ze staan aan het raam dus ik denk niet dat het een gebrek aan licht is. Er zij er ook die het helemaal niet hebben.

Alvast bedankt.

Bloemen & Planten

maandag 6 februari 2012 - 16:05
satomi

Satomi

Een mogelijkheid is idd een voedingsgebrek, in dit geval denk ik aan magnesiumgebrek.Er is een duidelijke groene nerf te zien terwijl de bladkleur erg bleek is.In welke grond zijn ze geplant?

Maar u schrijft ook dat ze aan het raam staan. Waar? In huis of in een kas? En hoe koud is het daar bij het raam? Het kan er ook op duiden dat ze wat te koud hebben gestaan voor een tijdje.
dinsdag 7 februari 2012 - 12:02
monsieurhatif

Monsieurhatif

Beste Satomi

Ze zijn geplant in reeds gebruikte stekgrond

Ze staan aan het raam in een serre die nooit onder de 5 graden komt.
Misschien toch wat koud alhoewel er zijn er ook die het goed doen.

Hoe vang ik magnesium gebrek op?

Alvast dank

dinsdag 7 februari 2012 - 13:46
hanninkj

Hanninkj

Je stekt planten in stekgrond en wanneer ze beworteld zijn dan zet je ze in goede potgrond. Je hebt dan bijna nooit geen problemen zeker niet wanneer je na 14 dagen met 10:52:10 bemest. Je kunt een beetje kieseriet toevoegen.

Ton
dinsdag 7 februari 2012 - 18:19
Esem

Esem

Kijk of je stekken geworteld zijn zo ja verplant de stekken naar gewone potgrond en geef ze een beetje meststoffen.

Stekken die niet geworteld zijn mag je geen meststoffen toedienen de meststoffen zullen de jonge worteltjes verbranden.

Gr E.
woensdag 8 februari 2012 - 20:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).