Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We hebben vorig jaar een bamboe (ik denk phylost. nigra) verplant, het was ergens in mei, maar heel warm en de stekken hebben mogelijks te lang in de warmte gelegen.
Dit jaar zie ik niets dat op nieuw leven lijkt. Zijn deze dood? Hoe herken je een dode bamboe?
Een dode bamboetak herken je aan de gele verkleuring.
Heel opvallend bij een Ph. nigra.
Haal die maar weg, die lopen niet meer uit.
Je kan alleen maar hopen dat je bamboe nieuwe grondscheuten maakt.
En dat hoop ik ook in mijn tuin want daar heeft de winter ook een ware ravage aangericht in mijn bamboes.
Een gele tak in een Ph. nigra is gegarandeerd dood. Gewoon tot tegen de grond afknippen.
Wanneer zie je nieuwe scheuten? Als ze boven de grond komen
Hoe zie je dat? Waarschijnlijk met je ogen
Hier begint de Ph. nigra hier en daar nieuwe blaadjes te maken. Dat is vroeg, zeker met deze temperaturen.
Er is dus nog hoop.
De Hydrangea's staan er minder goed voor. De nachtvorsten van enkele dagen geleden hebben er ook weer geen goed aan gedaan.
Weer zo'n domme ondoordachte uitspraak. De zoveelste.
En wie doet domme uitspraken? Het antwoord vind je zelf wel.
Na de winter hadden vele bamboes bruine BLAADJES door de strenge vorst. Dat was ook hier in onze tuin het geval.
Ik heb nooit geschreven dat je dan maar alles moest wegknippen.
Maar wanneer een TAK in een Ph. nigra geel of geelbruin wordt dan is die dood. Dan mag die weg en maakt plaats voor nieuwe scheuten vanuit de grond.
Dat heb ik geschreven en niks anders.
Trouwens hier is die bamboe ook weer goed gekomen maar ik heb er wel een flink aantal dode takken moeten uitknippen.
Esem, probeer eens om jezelf hier wat minder belachelijk te maken.
Ik ook Chantal en daarom had in onder een ander topic niet meer gereageerd op de reaktie van Esem. Dat is hem waarschijnlijk tegen gevallen.
Maar dan komt hij op het idee om me hierboven te schofferen en dan kan ik het natuurlijk ook niet meer laten om te reageren. Ik ben ook maar een mens.
Ik laat me ook niet graag belachelijk maken
Ik ga alleszins mijn best doen om niet meer te reageren op reakties die mij persoonlijk raken.
Helemaal dood is ie nog niet want ik zie nog wat groene blaadjes ...
Staat die plant in de volle grond of in een pot? Als de plant in een pot staat dan verpotten naar een grotere pot en goed water geven. Staat de plant in de volle grond dan goed water geven.
Onze fargesia is verplaatst en ziet nu helemaal geel. Vanonder zie ik wel groengekleurde scheuten maar de bladeren die eraan zitten zijn ook geel.
Wat kan ik nu het beste doen?