menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dood of nog even wachten

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

hallo,
ik maak me een beetje zorgen over wat planten en struiken in onze tuin en vroeg me af of ik de hoop moet opgeven of dat ik nog wat geduld moet hebben.

De vijgenboom heeft nog geen blad al zie ik wel wat knoppen en ook onderaan uitlopers. Zou hij de geest gegeven hebben of is er bij jullie ook nog iemand waar de vijgenboom op zich laat wachten?

Idem voor de vlinderstruik. Die heb ik vrij kort teruggesnoeid maar nu nog nergens uitlopers. En in de ligustrumhaag heb ik ook nog altijd kale struiken staan. Is de lente gewoon wat achter of zijn dit winterslachtoffers?

Bedankt,
nimue
donderdag 10 mei 2012 - 21:21
rivofa

Rivofa

Maak je voorlopig maar geen zorgen, bij mij is ook alles achter, zolang er leven in zit is er hoop ! Mijn vijgenboom is ook nog kaal op de groene knoppen na dan, we hebben dan ook een rotwinter achter de rug !

donderdag 10 mei 2012 - 22:11
bakbeest

Bakbeest

Wacht nog maar een maandje.Liguster is hier we aan het uitlopen,maar de olijf heeft een knauw gehad,mar als ik wat bast afkrab,is ie wel groen.
donderdag 10 mei 2012 - 22:19
Roeli

Roeli

Als ik iedereen hoor, dan kan je de vlinderstruik wel opgeven.
Bij mij zijn ze ook alle twee gaan hemelen.
donderdag 10 mei 2012 - 22:26
Nimue007

Nimue007

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal alles nog even respijt geven denk ik, al vrees ik idd vooral voor de vlinderstruik... Ook al zie ik hier en daar op de takken kleine knoppen of blaadjes precies verschijnen.. Misschien heb ik gewoon de struik te hard gesnoeid.

Ook de leycesterias staan er doods bij maar die lopen vanonder wel weer uit zie ik.. en ze waren al zo mooi gegroeid, nu heb ik weer van die kleine struikjes staan..
vrijdag 11 mei 2012 - 09:27
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Voor de vlinderstruiken hebben wij hier de moed opgegeven. De gesnoeide Leycesteria kan best heel snel weer een flink formaat krijgen.
vrijdag 11 mei 2012 - 19:14
reneemettrie

Reneemettrie

In mijn 2 jonge vlinderstruiken, een Lonicera en een kiwibes zit ook geen leven meer. Winterjasmijn heeft nog maar enkele kleine blaadjes. En een kersenboompje slechts piepkleine blaadjes aan het uiteinde van maar 2 van de 5 takken.
zaterdag 12 mei 2012 - 15:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).