Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Als ik in de tuinwinkel voorbij de Spathiphyllum loop dan zijn de bladeren donkergroen zijn en vooral blinken ze mooi .
Zoals jullie al vermoeden is dit bij mij dus totaal niet het geval,
de bladeren zijn heel mat en het kleur is ook niet helemaal hetzelfde .
bloeien doet ze goed , enkel de kleur en glans staat me totaal niet aan
wat ik tot nu toe op het internet al gevonden heb is dat de plant liefts in zuurdere grond staat , dus dit heb ik al gedaan (enkele maanden geleden) .
ook dat de plant wel wat water lust , heb ik al gemerkt want ze laat haar bladeren wel hangen als het te lang duurt .
staat ook niet in direkt zonlicht ..
wat ik nog kan doen , ik weet het niet .
voeding toevoegen lijkt me ook niet aangezien de potgrond nog vers is .
Merk ook dat na een tijdje die lepelplant wel graag zure grond krijgt .
ipv kamerplanten aarde heb ik blonde turf gemengd met potgrond voor heideplanten .
samen met de tip om de bladren te doen glanzen werkt het wel . en natuurlijk water geven ..dus lepelplantjes gezond maken ..check , volgende is mijn beaucarnea , die staan nu afzonderlijk in de serre zodat ze veeeel zonlicht krijgen , maar daar gaat veeeel tijd moeten overgaan .