Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De lavendelbloemen zijn uitgebloeid, alsook de bloemen van onze lieve vrouwenmantel.
Wat is er nu te doen?
De bloemen van de lavendel weghalen of moet ik de lavendelstruik ook insnoeien en tot hoe ver. En wat met de onze lieve vrouwenmantel.
Ik weet niet goed wat nu te doen?
Graag jullie raad en advies.
Hier wordt de lavendel pas gesnoeid als de hommels en bijtjes het voor bekeken houden.
En de bloemen van de vrouwenmantel haal je eruit, zodat je nette struikjes mooi blad overhoudt.
De lavendel snoei als deze helemaal is uitgebloeit.
Hier haal je dan alleen maar de bloemstengels weg,meer niet.
het echt snoeien van de plant doe je in het voorjaar als er geen vorst meer voorspeld wordt.
ik snoei zelfs de Alchemilla (vrouwemantel) helemaal af tot de (bijna) grond.
Na 2weken staat het er weer fris bij.
Op zandgrond heb ik al gehoord moet je wat bemesten na het snoeien.
Lavendel snoei ik half juli en dan heb je nog later een nabloei, wel wat minder bloei dan de 1ste.
De lavendel snoei ik 2x. Als hij uitgebloeid is,knip ik m een flink eind in,en maak bosjes van de snoeidelen.Dan laat ik m ongemoeid tot april,en volgt een tweede snoei,zodat het een mooie compacte bol blijft.Lavendel kan (vind ik) enorm lelijk worden,hoog met kale gaten.Hier blijven het mooie bolle struiken.