Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb twee datura's staan, in struik, niet op stam
voor de winter had ik ze ingepot en in 'het kot' gezet, bij plaatsgebrek binnen
in dat kot staan ze met pot op karton, dus de vries kan er niet aan
ze krijgen er één maal om de week water,nu merkte ik van het weekend bij het gieten dat ze helemaal aan het beschimmelen zijn en er dus echt niet al te best uitzien
IK denk dat je niet ver meer moet gaan zoeken,...
1keer per week water geven tijdens de winter is moordend voor overwinterende planten.
Hoogstens 1 of 2 keer goed water geven is voldoende voor de winter door te komen.
Ik zou nu GEEN water meer geven tot het voorjaar er is.
grt
Angelo en suc6!
oei, ik kreeg te horen van de persoon van wie ik ze gekregen had dat ik ze absoluut niet mocht laten uitdrogen en dus regelmatig moest gieten, zodoende ging ik aan de grond voelen en ja, als die wat droog bleek, gaf ik ze water bij
moet ik nu best de beschimmelde stukken eraf knippen? Zou het kunnen helpen bij mooie dagen als gisteren om ze in de zon te zetten zodat ze kunnen drogen ofzo?
Idd.Maggie,
vocht in de winter aan je patio planten is dodelijk, hierbij komt dan nog eens de lage temeraturen waarbij er geen vocht verdampt.
Het vocht is maar om de plant in leven te houden meer niet.
Dus zoals hiervoor al vermeld werd,enkele malen in de winter water geven is ruim voldoende.
Probeer je plant warmer te zetten en zoveel mogelijk van de schimmen verwijderen eventueel met een of ander produkt bestroeien,alleen als je hem in een warmere omgeving kan plaatsen.
Gr Esem,
Snoei zo vlug mogelijk tot 3cm boven de knop die het dichtst bij de aarde zit.
Laat zeker nog 2 weken opdrogen vooraleer verder maatregelen te treffen.
Leg daarna een laag grof zand en daarboven grint op de kraag, dek niets af (geen plastiek enz.) tenminste als het even warm is als hier (als U dezelfde temperaturen hebt van onze contreien).
Zet de plant heel luchtig.
Veel succes, grtjs, ines