Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bamboe, ik weet het , tot in den treure heb ik al gelezen dat bamboor serieus woekerd... maar soms lees je dat deze bamboe niet woekerd, voor ik me dus in een bamboe avontuur ga storten, zou ik graag, een eerlijke mening krijgen van iemand die deze soort (nitida 'Jiuzhaigou') in zijn tuin heeft staan, en wat zijn/haar bevindingen daarvan zijn....Ik Kan me niet permiteren om gans de tuin die uit zware kleigrond bestaat te laten overwoekeren door bamboe..
bedankt alvast op voorhand.M.
Ik heb die, heel mooie bamboe. Het is hier kleigrond. Wel opletten met volle zon en hitte. Dat heeft hij niet graag en krult z'n blaadjes om verdamping tegen te gaan. Ook bij droogte en koude krult z'n blad.
Na 3 jaar heeft de pol een doorsnede van een 90cm ongeveer en is ongeveer 2-2.5m hoog.
Hij is ook veel mooier als je regelmatig uitdunt, dan komen de stengels mooi tot hun recht.
Ik haal de dunste, kromme en korte sprietjes eruit (niet de nieuwe scheuten) in de lente. Ook de dode stengels.
Voor
Goeie morgen Gehenna,
Dank je wel voor de goeie uitleg, daar kan ik veel mee....En het is zoals je zegt ... er mag wat leven in de brouwerij zitten, het zou me ook niet kunnen schelen als er bladluizen op de bamboo zitten.... als ze de rest van de planten maar met rust laten.
momenteel is het hier 6 graden boven nul ( maar het voelt aan of het onder nul is) en een soort van ijskoude motregen met vlagen.... prachtig weer om te betoneren wij gaan dus een omheining zetten met Douglas schotten....
Zo en nu eerst en vooral een curry-soepke om op te warmen... lekker heet en pittig... M.
@bombycilla: de juiste schrijfwijze is Fargesia sp 'Jiuzhaigou' , 't is geen Fargesia nitida.
Ik citeer Jos Van Der Palen Onlangs is door een vergelijkend DNA onderzoek gebleken dat Fargesia sp. Jiuzhaigou niet geheel bij Fargesia nitida hoort maar er wel erg dicht in de buurt komt.
Als je meer wilt lezen : http://www.kimmei.com/publicaties.html#n15