menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lonicera pileata

Ga naar meest recente reactie

geertenstef

Geertenstef

hey allemaal,

vorig jaar in oktober heb ik de plantjes geplant, na de koude winter zijn de helft wellicht kapot gegaan er schieten enkel nog bruine takjes over ...zijn die nu werkelijk kapot door het harde vriezen? best andere in de plaats planten neem ik aan?
grtsDeze vraag is gesteld vanop Lonicera pileata .
vrijdag 26 april 2013 - 09:48
bryofan

Bryofan

ik weet het niet, maar de lonicera nitida (soortgelijk) krijgt in/na de winter ook lelijke blaadjes, maar loopt daarna weer mooi uit. zou nog even wachten.
vrijdag 26 april 2013 - 12:44
geertenstef

Geertenstef

Thx...ik heb ook Nitidas staan en die zijn mooi groen gebleven weliswaar beschut achter een taxushaag
Grtjs
vrijdag 26 april 2013 - 17:58
Pieter2

Pieter2

Groenblijvende planten in het najaar zetten blijft riskant. Door de lagere temperaturen gaat de plant zich niet meer wortelen in de bodem. Als gevolg droogt de plant makkelijk uit bij vorst omdat ze geen water kunnen opnemen in een bevroren grond. Wintergroene planten zet je daarom beter in het voorjaar.
vrijdag 26 april 2013 - 19:11
geertenstef

Geertenstef

Dank vr de tip, terug iets wat we weten, heb heel mijn tuintje aangeplant in oktober
Zal morgen best de kapotte vervangen door andere, geldt dit ook voor taxus Pieter daar zijn een 5tal bij die bruine takken krijgt?
vrijdag 26 april 2013 - 20:20
Pieter2

Pieter2

Vooral Lonicera heeft dit probleem. Bij Taxus eigenlijk nog niet tegengekomen, ook niet bij aanplant in de winter.
zondag 28 april 2013 - 20:21
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Een tak is pad dood als ie krak zegt bij buigen, buigt ie mee dan is ie niet dood.
woensdag 1 mei 2013 - 22:59
bryofan

Bryofan

hier krijgt de taxus in het voorjaar soms nieuwe takken die bruin zijn en later groen worden.
dinsdag 7 mei 2013 - 08:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).