menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurus nobilis

Ga naar meest recente reactie

huihey

Huihey

Elk voorjaar, als de plant weer naar buiten mag, lijkt het alsof de plant een enorme dip doormaakt. Tientallen, wellicht honderden, blaadjes worden geel en vallen af en ook de knopjes die verschijnen lopen nauwelijks uit, maar worden donkerbruin en vallen ook af. De plant overwintert voor het raam van onze (onverwarmde) schuur en ik geef hem in die periode (zeker als het vriest) nauwelijks tot geen water. Wat doe ik fout? (Gelukkig loopt de plant elk jaar ook weer redelijk uit) ...

Deze vraag is gesteld vanop Laurus nobilis.

Bloemen & Planten

dinsdag 6 augustus 2013 - 11:55
Bombycilla

Bombycilla

Ik denk dat je toch wat meer water moet geven in de winter
dinsdag 6 augustus 2013 - 12:43
lentemode

Lentemode

Dat denk ik ook !
Post je hier een fotootje van je boompje ?
dinsdag 6 augustus 2013 - 13:18
anjelier

Anjelier

de laurier meer water geven
Ik zet mijn laurier pas binnen als het -3
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:39
Bombycilla

Bombycilla

Hij staat hier al jaren gewoon in de volle grond,heeft 1 nadeel hij groeit zo hard
dinsdag 6 augustus 2013 - 20:57
lentemode

Lentemode

Pak je hem dan in in de winter ?
Staat hij op een beschut plekje ?
dinsdag 6 augustus 2013 - 21:19
huihey

Huihey

@lentemode: ik heb een foto geplaatst van mijn boompje. Hij ziet er redelijk uit, maar je kunt zien dat er op de grond diverse afgevallen blaadjes liggen.

@iedereen: bedankt voor jullie reacties en hulp. Ik zal de boom later binnen zetten en toch wat meer water geven in de winter. Ik ben alleen bang dat de kluit bevriest als ik hem bewater tijdens vorst.

Zou buiten laten staan en dan inpakken in van dat doorzichtige belletjesfolie een optie zijn?
woensdag 7 augustus 2013 - 07:41
Bombycilla

Bombycilla

Pak je hem dan in in de winter ?


Nee staat gewoon in de tuin

woensdag 7 augustus 2013 - 07:56
Polplastron

Polplastron

Bij mij ook, maar dat zijn kleine struikjes en bij erge vorst durf ik daar toch wel 's avonds eens een emmer overzetten.

Groeten,

Pol
woensdag 7 augustus 2013 - 08:02
Bombycilla

Bombycilla

Bij mij was hij 2 meter,heb hem net een kopje kleiner gemaakt,als ik niet jaarlijks snoei zou hij al wel 3 meter plus zijn.
Er staat hier in de buurt een ongesnoeide Laurus van zeker 4,5meter hoog en 3 meter diameter
woensdag 7 augustus 2013 - 08:15
lentemode

Lentemode

Da's al een exemplaar om U tegen te zeggen, Huihey.
't Zal wel van droogte zijn dat hij zijn gele blaadjes afstoot !
Dus meer gieten in de winter...
Zo'n vormboompje zou ik toch niet graag verliezen in de winter, dus dat plekje in een onverwarmde schuur lijkt me het meest geschikt, als de plant er maar genoeg licht krijgt. Zoals Anjelier al meldde: ook wij houden hier die periode binnen zo KORT mogelijk.
Is die deklaag van witte keitjes niet lastig om de potgrond te controleren ?
Ik zou ook wel eens graag een foto zien van die dappere laurieren die buiten kou mogen lijden.

Vandaag heuglijke dag: de twee jonge boompjes verwelkomden een jong paar en de gasten bij de aanvang van hun huwelijksfeest en net vandaag verhuizen ze naar het terras van hun nieuwe huis. l'Histoire se r

Bloemen & Planten

woensdag 7 augustus 2013 - 10:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).