Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sorry computer werkt niet goed en mijn computerhulpje laat op zich wachten.
Heb het riet nog eens aangevallen met contact round up maar zonder succes
Grtjes
Het is geen fallopia maar wel phragmites communis
Het riet dat aan waterkanten groeit, heeft ondergrondse uitlopers en wandelt dus door de tuin
Misschien moet ik zoals gezegd de jonge planten aanvallen
Thks
Inderdaad, round-up heeft maar weinig vat op riet. Het beste is een combinatie van afmaaien met een rhizoom band aan de waterkant om nieuwe uitlopers te blokkeren, of dat laatste natuurlijk bij u haalbaar is weet ik niet.
Kan natuurlijk gebeuren,problemen met de PC.
Ik zou in het najaar het riet afsnijden tot tegen de grond en dan wachten tot het in het voorjaar zo'n 20 cm hoog is.
Dan een behandeling uitvoeren met Aramo.
Dit is een selectief herbicide dat enkel grasachtigen vernietigt. Dus je mag al eens een andere plant raken.
Je zal dit wel enkele malen moeten herhalen.
Tilleke, ik heb je gisteren ook genoxone aangeraden maar dat werkt enkel tegen niet-grasachtigen.
Toen ik al in mijn bed lag dacht ik aan mijn stommiteit en heb het dan vanmorgen ook verwijderd.
In het voorjaar werden we gevraagd om in een tuin die echt overwoekerd was door lage kruipende bamboe (ben de juiste naam nu kwijt) naar een oplossing.
Ongeveer even erg als jouw probleem.
Daar heeft mijn zoon gespoten met Roundup in een heel hoge concentratie.
Normaal 13 cc per liter water, toen 130 cc en met groot succes. Ze zijn weg.
Probeer dat volgend jaar eens.
Maar wel heel voorzichtig zijn en zorg er voor dat je geen andere planten raakt.
Leo
Tilleke, ik heb je gisteren ook genoxone aangeraden maar dat werkt enkel tegen niet-grasachtigen.
Toen ik al in mijn bed lag dacht ik aan mijn stommiteit en heb het dan vanmorgen ook verwijderd.
In het voorjaar werden we gevraagd om in een tuin die echt overwoekerd was door lage kruipende bamboe (ben de juiste naam nu kwijt) naar een oplossing.
Ongeveer even erg als jouw probleem.
Daar heeft mijn zoon gespoten met Roundup in een heel hoge concentratie.
Normaal 13 cc per water, toen 130 cc en met groot succes. Ze zijn weg.
Probeer dat volgend jaar eens.
Maar wel heel voorzichtig zijn en zorg er voor dat je geen andere planten raakt.
Leo