menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel stekken

Wouter35

Wouter35

Ik wil lavendel stekken en heb eens opgezocht hoe dit moet. Er staat neem half verhoute takjes maar weet iemand of dit ook met takjes gaat die nog niet verhout zijn? Mijn lavendelplantjes zijn nog vrij jong maar ik hoop toch om deze dit jaar al te vermeerderen. Ik wil ook weten of je dit kunt doen op elke periode van het jaar.
Alvast bedankt
zondag 30 maart 2014 - 23:58
leerling

Leerling

In onze vorige tuin hadden we Lavandula angustifolia Dwarf Blue (dwerg tuinlavendel). Dat is een laagblijvende lavendel die heerlijk geurt. Wanneer de bloemen uitgebloeid waren, knipte ik de struiken een eindje terug en van de takjes waar geen bloem aan zat maakte ik dan stekjes van zo'n 8 à 10 cm. (Begin april snoeide ik de struiken verder terug tot even boven de onderste paar groene zijscheuten.)

(Helaas is er tijdens de verhuis wat mis gegaan en zijn de laatste stekjes niet hier geraakt.)
maandag 31 maart 2014 - 02:03
Anneloes

Anneloes

met takjes die nog niet verhout zijn wil het ook, maar deze slaan wat minder goed aan.

de groene takjes steek ik in water. zodra er kleine worteltjes aankomen gaan ze in de pot met grond. verhoute takjes gaan rechtstreeks in de pot.
stekken kan het hele jaar door maar direct na de bloei werkt het beste.
maandag 31 maart 2014 - 15:55
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).