menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus terug in vorm krijgen

Ga naar meest recente reactie

TROL

TROL

Hallo

ik kreeg 2 buxussen onder mijn hoede die volgens mijn niet goed verzorg zijn.
Ze zaten in een pot en ik vermoed dat ze ofwel te weinig waten hebben gekregen over lange periode of geen meststof en daarom stilletjes zijn verdord.

Ik weet dat er veel ziektes zijn mbt buxussen en zo maar ik moet zeggen dat deze buxus blijkbaar al 4 jaar in dezelfde pot zat zonder ooit verplant of veel mest gekregen te hebben.

een deel van de blaadjes is nog groen ( maw hij is niet volledig dood denk ik ) maar een groot deel is geel -bruin.

ipv de buxus naar de eeuwige jachtvelden te laten gaan heb ik besloten hem een kans te geven door in volle grond te planten en te zien of hij erbovenop komt.
Ik heb dit gisteren gedaan en 's avonds goed water gegeven zodat zijn wortels goed vochtig zijn. ( heb wat onderzoek gedaan op internet en daar lees ik dat een buxus graag veel water heeft en ook geregeld mest nodig heeft.

deze morgen heb ik ze nog 2 liter waten met buxus meststof gegeven .

Ik vraag me af of ik nog iets kan doen om deze 2 buxussen er terug bovenop te krijgen. ( ik lees ook dat een buxus graag kal heeft )

Alle tips welkom.

groetjes

Bloemen & Planten

zondag 18 mei 2014 - 12:21
vloeiende

Vloeiende

Als ik hierop eerlijk mag antwoorden, ik zou andere planten kiezen om me over te ontfermen, deze planten zijn, hoewel misschien niet volledig, zo goed als dood. Als de vaatbundels zijn uitgedroogd mag je hem zo veel water geven als je wilt maar zonder resultaat.
Maar jij mag dat natuurlijk proberen zoals je schrijft.
zondag 18 mei 2014 - 15:22
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb er ooit ééntje dat volledig bruin was (reden weet ik niet) tot tegen de grond afgezaagd. Is nu een prachtige buxus van 1 meter hoog en breed!
maandag 19 mei 2014 - 10:37
svoffel

Svoffel

Zou het ook proberen, 2 jaar geleden dergelijke plant gevonden, bijna dood.
1ste jaar niet veel gezien, enkel groene puntjes, dit jaar is er toch wat groei gekomen.

Heb die wel in een grote pot gezet, half schaduw, goede potgrond en steek er nu van die mest-kegels in. In het najaar heb ik die kalkkorrels gegeven. Af en toe geef ik ook asse, dan goed gieten.
Blijkbaar heeft hij het wel naar zijn zin nu, toch zal het nog enkele jaren duren voor die helemaal in orde is.

maandag 19 mei 2014 - 16:41
TROL

TROL

heb ze in volle grond gezet naast de kruidentuin. Heb ook wat kalk gegeven en buxusmest.
en geef ze elke avond water.

nu is het afwachten he .

daar ik niet zag hoe je meerdere foto's bij 1 bericht kan opladen ( kon maar 1 foto opladen ) stuur ik er nu nog eentje mee.
groetjes en bedankt voor de tips.

Bloemen & Planten

maandag 19 mei 2014 - 18:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).