menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Senecio Cineraria

Edelweiss

Edelweiss

Goeiemiddag Lieve Tuinbabbelaars,

In de border van ons voorperk prijken de Senecio Cineraria Silverdust; we zijn nu bijna einde maand Mei, de planten staan nu op zo'n hoogte van een 30 cm. da's dus zo goed als volwassen hoogte. De aanstaande maand zou de bloei eraan te pas komen tot ongeveer einde Juni. Nu is mijn vraag de volgende; is het eigenlijk van nu deze planten in bloei te laten gaan? Ik heb ergens ten velde gelezen dat deze één-tweejarigen langere duur zouden kunnen meegaan, indien ze compact worden gehouden en dus tijdig worden teruggesnoeid.
Wanneer wordt dit best in praktijk omgezet, nog voor de bloei veronderstel ik?
Indien iemand ons aan deze info kan helpen, GRAAG!

Bedankt voor alle mogelijke info hieromtrent, geniet van de ZON en een aangenaam (moes)tuinplezier!

Met vriendelijke groet,
Edelweiss
vrijdag 23 mei 2014 - 14:40
Rowie

Rowie

Ik gebruik deze plant als contrastplant, maar houd niet van de langstelige gele bloeiwijze, dus knip telkens de top van een bloeistengel af, daardoor wordt de plant steeds bossiger en blijft mooi en vol. De plant kan een zachte winter overleven of moet koel en vorstvrij binnen gezet worden. heb dus geen ervaring met het snoeien ná de bloei....succes.
maandag 26 mei 2014 - 10:37
Edelweiss

Edelweiss

Bedankt Rowie voor jouw reply!

Ik vond vandaag nog info omtrent het snoeien bij Senecio Cineraria, en blijkbaar is het de bedoeling de snoei uit te voeren net na de bloei, dus de bloeistengels kortwieken om de plant bossig, compact en vol te houden. Ook net na een zachte Winter kan je dit toepassen. Er is maar weinig info te vinden met betrekking tot het snoeiwerk. Ben al blij dat ik tot zover dit ben tegengekomen. Ik ga d'er maar van uit dat dit wel correcte wijze van werken zal zijn.

Ook nog veel plezier met de jouwe en in jouw tuin

Bye bye
maandag 26 mei 2014 - 22:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).