menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fluweelhortensia

Ingrids

Ingrids

Goedemiddag,
Naast mijn huist staat een grote bak die smeekt om beplanting.
De bak staat onder 2 hoge Thuja's en links ervan staat een Rhodondendron.
Ik kom uit op de Hydrangea Aspera. Qua standplaats. Qua kleur vind ik deze ook het mooiste van de paar keuzes in de hydrangeqsoorten. Maar wat is de kans van slagen voor deze planten op deze plek? Ik zie het nirt zo zitten om een boel geld neer te leggen voor iets wat zeer waarschijnlijk niet kan. Heeft iemand ideeën hierover?

Bedankt alvast.....

Bloemen & Planten

maandag 8 september 2014 - 12:25
Rowie

Rowie

Als de bak in de volledige schaduw ligt, wordt het geen succes, daarnaast vraagt deze plant ook een iets zure humusrijke en vóchtige grond. Als aan deze voorwaarden niet voldaan wordt, zullen het ielige planten worden met weinig en klein blad en weinig bloem. Maar komt er voldoende licht en is extra bewateren geen probleem, zijn het inderdaad zeer fraaie hortensia's ! succes
maandag 8 september 2014 - 14:13
Ingrids

Ingrids

http://plantnu.nl/standplaats-hortensia

mmmm lastig dus. Via de link hierboven kwam ik op deze soort uit die geschikt zou zijn voor onder bomen. Maar dat klopt dus niet?




maandag 8 september 2014 - 14:31
c j de k

C j de k

Volgens mij goed te doen indien de ruimte groot genoeg is en de grond voldoet , maar daar is wel wat aan te doen toch ??
Kijk anders eens op goeninfo.com Hydrangea Aspera subspecies sargentiana.
Groetjes C j de k
maandag 8 september 2014 - 19:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).