menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palmboom

Ga naar meest recente reactie

LiamG

LiamG

Hallo.

Net mijn palmboom uitgewikkeld en buitengezet, maar hij ziet er niet (meer) uit. Komt dit nog goed, denken jullie? Er zit nog wat 'groen' vanbinnen in. Wellicht te weinig water gehad gans de winter...
zondag 5 april 2015 - 14:38
LiamG

LiamG

En dan nu met foto...

Bloemen & Planten

zondag 5 april 2015 - 14:41
LiamG
zondag 5 april 2015 - 14:42
wilma*15

Wilma*15

In het verleden had ik ook mijn palm bijna dood gehad maar hij is inmiddels weer helemaal hersteld van toen.
Het heeft wel minstens 1 jaar geduurd voordat hij weer een beetje het aanzien waard was.
Met andere woorden palmen kunnen dus toch wel wat af maar zorg dat het hard goed droog blijft als er bijna geen bladeren meer aan zitten die komen dan alsnog eruit.
Maar als het hard nat wordt door te weinig bladeren (waaiers) vergeet het dan maar verder.

Succes ermee.

Groetjes
zondag 5 april 2015 - 16:46
jdcoster

Jdcoster

Phoenix Roebelinii is niet bestand tegen vriestemperaturen. U had de plant moeten binnen plaatsen in huis en in het licht.
De potkluit mag ook nooit helemaal uitdrogen.
De plant is misschien niet helemaal dood en kan nog gereanimeerd worden, maar voor u weer een plant heeft met een mooi kruintje zijn we twee à drie jaar verder.
Als u dat geduld hebt, snijdt u de droge bladeren weg, zet u ze nu best warm en in het licht en geeft u vanaf nu ook voldoende water.
zondag 5 april 2015 - 17:58
wilma*15

Wilma*15

Volgens dat ik kan lezen heeft hij hem wel binnen gehad.
Anders hoeft hij hem niet buiten te zetten.

Denk dat door de te donkere folie waarin hij hem heeft ingepakt (wat ik niet begrijp als hij hem inderdaad binnen had staan) te weinig licht kreeg.

Groetjes

zondag 5 april 2015 - 19:36
LiamG

LiamG

Hij heeft gedurende gans de winterperiode in het tuinhuis gestaan, met een groene doek over, dus nooit licht gehad gedurende die periode. En af en toe eens water. Maar de grond heeft nooit echt superdroog gestaan. Er kwam zo precies wat witte schimmel op die grond, en daarmee heb ik ook niet overdreven met water geven...
zondag 5 april 2015 - 19:58
wilma*15

Wilma*15

Als je bang bent dat het in het tuinhuisje alsnog te koud voor hem zal worden zou ik hem de volgende keer in noppenfolie inpakken.
Dat laat in ieder geval meer licht door dan die groene doek.
Jammer maar zo leert men.

Ook ik heb in het begin fouten gemaakt maar daar leer je wel het beste mee.
Gelukkig zal hij er nog wel door komen al duurt het nu wel enkele jaren vooraleer je weer een mooie bladerdek hebt maar ik zou de groeipunt nu met doorzichtig folie (bv. noppenfolie, maar een doorzichtige plastic tas is ook al voldoende) afdekken zodat daar in ieder geval geen water in kan druppelen.
Want als daar water in komt kan je het verder wel vergeten nu de bladerdek ontbreekt.
Als er weer 3 a 4 bladeren erop staan is dit gevaar weer geweken.

Succes er mee.

Groetjes

zondag 5 april 2015 - 20:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).