Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Net mijn palmboom uitgewikkeld en buitengezet, maar hij ziet er niet (meer) uit. Komt dit nog goed, denken jullie? Er zit nog wat 'groen' vanbinnen in. Wellicht te weinig water gehad gans de winter...
In het verleden had ik ook mijn palm bijna dood gehad maar hij is inmiddels weer helemaal hersteld van toen.
Het heeft wel minstens 1 jaar geduurd voordat hij weer een beetje het aanzien waard was.
Met andere woorden palmen kunnen dus toch wel wat af maar zorg dat het hard goed droog blijft als er bijna geen bladeren meer aan zitten die komen dan alsnog eruit.
Maar als het hard nat wordt door te weinig bladeren (waaiers) vergeet het dan maar verder.
Phoenix Roebelinii is niet bestand tegen vriestemperaturen. U had de plant moeten binnen plaatsen in huis en in het licht.
De potkluit mag ook nooit helemaal uitdrogen.
De plant is misschien niet helemaal dood en kan nog gereanimeerd worden, maar voor u weer een plant heeft met een mooi kruintje zijn we twee à drie jaar verder.
Als u dat geduld hebt, snijdt u de droge bladeren weg, zet u ze nu best warm en in het licht en geeft u vanaf nu ook voldoende water.
Hij heeft gedurende gans de winterperiode in het tuinhuis gestaan, met een groene doek over, dus nooit licht gehad gedurende die periode. En af en toe eens water. Maar de grond heeft nooit echt superdroog gestaan. Er kwam zo precies wat witte schimmel op die grond, en daarmee heb ik ook niet overdreven met water geven...
Als je bang bent dat het in het tuinhuisje alsnog te koud voor hem zal worden zou ik hem de volgende keer in noppenfolie inpakken.
Dat laat in ieder geval meer licht door dan die groene doek.
Jammer maar zo leert men.
Ook ik heb in het begin fouten gemaakt maar daar leer je wel het beste mee.
Gelukkig zal hij er nog wel door komen al duurt het nu wel enkele jaren vooraleer je weer een mooie bladerdek hebt maar ik zou de groeipunt nu met doorzichtig folie (bv. noppenfolie, maar een doorzichtige plastic tas is ook al voldoende) afdekken zodat daar in ieder geval geen water in kan druppelen.
Want als daar water in komt kan je het verder wel vergeten nu de bladerdek ontbreekt.
Als er weer 3 a 4 bladeren erop staan is dit gevaar weer geweken.