Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Eind september heb ik een 200 tal bloembollen (blauwe druifjes en crocussen) geplant. Vandaag keek ik toevallig eens daar waar ik ze geplant heb, en zag tot mijn verbazing dat hier en daar reeds enkele hun kopjes boven staken. Er was al bladvorming. Ik dacht eerst dat het onkruid was, maar na eentje uit te graven waren het wel degelijk bloembollen... Is dit normaal dat deze nu al boven komen? Ik dacht van niet... Kan dit kwaad en zo ja, wat doe ik nu het best?
Blauwe druifjes komen normaal al in het najaar boven de grond.
Er zijn 2 keuze,s
1 Verwonder je je erover en vindt het leuk
2 Erger je er aan en trek de bollen eruit en geef ze weg.
Ik erger me er zeker niet aan hoor DeHaan, ik wist alleen niet dat deze nu al zouden boven komen piepen. Dus ik dacht dat er misschien iets mislopen was... Ik verwonder me er inderdaad aan, het zit toch allemaal mooi in elkaar de natuur!
Ik heb ook gemerkt toen ik aan het wieden was dat er zijn die boven komen piepen maar niet zelf geplant. Het is in een bedje waar er ook irissen staan. Ben benieuwd!
Ik spitte vandaag per ongeluk een hyacinth bol uit de grond en ook die was al een centimetre uitgelopen...
Geen idee of dat normaal is deze tijd van het jaar?