Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
aangezien wij veel inkijk hebben door onze buren hadden wij graag iets hoog aan gepland
de planten zouden minstens 3 meter hoog moeten komen
nu is mijn vraag wat kunnen wij planten? en welke afstand moeten wij behouden? Hun terras is daar juist dus we willen ook niet dat ze moeilijk doen dat we zonlicht ofzo afnemen (tuin ligt pal zuid)
ik zie op internet dat een haag min 2 meter mag worden... wat als je hoge heesters plant op een rij?
Zonnige groetjes!
En alvast bedankt voor de feedback
Het is nogal moeilijk om daar raad in te geven zonder de situatie te zien. Ik las even vlug uw vroegere vragen hier op dit forum en ik merk dat de verstandhouding met de buren daar niet zo goed is. Zijn het die buren?
Met dat overgooien en wegblazen van tuinafval zou ik korte metten maken en een gesloten (betonplaten?) afsluiting plaatsen op de eigen grond, niet op de perceelgrens.
Een rij steeneiken of hulstboomjes die je snoeit als een haag op poten kan eventueel een oplossing zijn. struiken nemen al gauw ook in de breedte veel plaats in.
Hou u vooral aan de voorschriften van het veldwetboek. Planten van maximum 3 meter hoog moeten op 1/2 meter van de perceelgrens en hoogstambomen op 2 meter. In bepaalde verkavelingen mogen er geen hoogstammen aangeplant worden. Ik zou dat eerst ook nog controleren.
Ja gelukkig gooien ze nu niets meer over, aangezien onze tuin nu ook is aangelegd (zou nu meer opvallen )
Het is wat moeilijk uit te leggen...
Er staat een muur van 2 meter en dan begint hun terras. Dus zij wonen hoger dan ons.
Als ze op hun terras staan kijken ze recht onze tuin, terras, huis binnen als ze naar beneden kijken.
Ik had ook gedacht aan bamboe, maar is niet woekerend echt niet woekerend?
En op hoeveel afstand van de rooilijn moet je dit dan plaatsen aangezien sommige soorten heel hoog kunnen komen.
We hebben al vele problemen achter de rug qua burenruzie dus we willen het onmiddellijk in orde doen.