Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal,
Enkele jaren geleden had ik een potje chrysanten in volle grond geplant,het jaar daarna was het een plant van ongeveer één meter hoog en geschikt als snijbloem die zelfde plant leeft nu nog.Verleden jaar in november had ik op de markt een zestal potjes gekocht verschillende kleuren en ook in volle grond geplant,nu zie ik dat alle plantjes rot geworden zijn,dat ze in de winter volledig verdwijnen dat wist ik,maar hier is niets meer te zien zelfs als ik de grond wat open alles is verdwenen.
Zijn er soorten die niet winterhard en hoe kan ik het weten ?
groetjes Richard
Er zijn vele soorten winterhard. De vroegere Dendranthema soorten met meestal kleine bloemen zijn meestal winterhard. Noemen nu ook Chysanthemum BV 'Coup de soleil', 'Julie Lagravère', 'Dernier Soleil' en vele anderen.
Maar als je zo'n potje chrysanten in de winkel koopt, staat er meestal geen naam bij.
Ik zet ze dan maar met pot en al ergens in een verdom hoekje in de tuin en dan zien we het jaar daarna wel.
En ik sta er iedere keer weer versteld van hoe veel er in het voorjaar weer beginnen.
Wel worden ze meestal veel hoger, Maar dan is het even kijken waar ik ze kan planten.