menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pennisetum hameln in border

Ga naar meest recente reactie

Volcki

Volcki

Hallo,

Ik heb mijn border beplant met lampenpoetsersgras. Nu heb ik deze misschien wat ondoordacht geplant want er is me gezegd dat ze te kort op mekaar staan. Ik heb al wat opzoekingen verricht maar kom veel tegenstrijdigheden tegen. Mijn border is 80 cm breed en 8m lang. Ik heb ze geplant in grond met bodemverbeteraar tussen gemengd. Ze staan in worteldoek met lavasteentjes over. Tot hier zit ik vrij juist denk ik maar wat is de plantafstand? Ik heb 4 planten per lopende meter geplant, staan ça. 20 à 25 cm van mekaar. Moet er in 1 rij gepland worden of in 2 best? En moeten deze geschrankt worden? Ik heb geen ervaring met deze grassen en heb geen idee hoe breed deze komen en dergelijke. In bijlage ziet u een foto van de border. Alvast bedankt!

Bloemen & Planten

woensdag 25 april 2018 - 12:15
sophora

Sophora

Ik vind dit op Google

. De bladeren zijn groen en ongeveer 50 cm. hoog. De volwassen hoogte van deze vaste plant is ca. 80 cm. Verdraagt een temperatuur tot -20 gr. C. De geadviseerde plantafstand is 45 cm. (3-5 st. per m2.) Is ruim verkrijgbaar.
woensdag 25 april 2018 - 12:51
Volcki

Volcki

Dan ben ik best dat ik ze herplant en voor een optimaal resultaat 40 à 45 cm tussen laat. En zou ik best zijn met een enkele plantrij of een dubbele geschranst? Of is dit mss niet haalbaar in een border van 80 breed...
woensdag 25 april 2018 - 12:54
dj1

Dj1

Hierbij foto van mijn lampenpoetsers. De afstand tussen de palen van de panelen is1,9 m

Bloemen & Planten

woensdag 25 april 2018 - 12:59
dj1

Dj1

Hier nog een foto, zojuist genomen

Bloemen & Planten

woensdag 25 april 2018 - 13:00
Volcki

Volcki

Djm, prachtige foto's, vooral in bloei. Plantafstand bij jou is meer dan 45?
woensdag 25 april 2018 - 13:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).