Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste tuinvrienden, In mijn tuintje staat een forse Aucuba Japonica. Met veel fris geel/groen gevlekt nieuw blad.
Ongeveer anderhalve meter breed en 1,2 m hoog. met de hoogste top 1.80 m .
Met het onweer van laatst is die hoge holle stengel ergens onderaan geknakt en lag hij plat tegen de grond. ik wilde hem wegsnoeien, maar mijn vrouw heeft de stengel terug rechtgezet en door de steun van de omringende bladeren en de schutting blijft hij mooi rechtop staan. Anderhalve week later ziet hij er nog erg fris uit. Zou de stengel zich herstellen en terug stevig worden, of is hij toch gedoemd om af te sterven?
Hem verwijderen zou jammer zijn, voor het uiterlijk van de struik.
Ik heb weleens een geknakte rozenstengel gestut door er een spiraal van ijzerdraad omheen te wikkelen. Aan het eind van het groeiseizoen was op de plaats van de knak een soort bult gegroeid en was de stengel weer sterk.
De forse stengel heeft zich volledig hersteld qua sterkte en de bladeren vertonen geen verschil met de rest van de plant.
Dat was een nuttig experiment , want ik beschouwde voordien, geknakte stengels als verloren en knipte ze weg.
Bij de minste windstoot viel hij terug om,want een geknakte holle stengel heeft geen enkele sterkte meer. Ik heb hem dan maar met een stukje binddraad aan de rest van de struik vastgemaakt voor wat steun. Nu heeft hij na 1 maand terug zijn vroegere sterkte. Ik had dat niet verwacht.