menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea gaat kapot.

Ga naar meest recente reactie

Kleinedikken

Tekst aangepast

Kleinedikken

Hallo, beste tuinvrienden,
Ik kocht een drietal weken geleden bij Lidl een mooie rose bolhydrangea met 4grote bloemen die al in bloei stonden. Bij thuiskomst verplantte ik die direct in een grotere bloempot. Sinds een week hangen de bloempjes slap wat een uitgebloeide indruk geeft, maar ook de bladeren hangen wat slap en een aantal heeft een opgekrulde droge rand.
De potgrond is vochtig , eerder nat te noemen, maar er is geen stagnerend water. Ik dacht dat deze planten wel tegen wat vocht kunnen hebben..

De plant staat wel tegen een zonnige muur buiten, zou het kunnen dat ie reeds verbrand is?
Ik weet dat dit planten zijn voor halfschaduw, maar dacht dat het flauwe maartse zonnetje tze eerder goed dan kwaad zou doen en niet in staat zou zijn ze te vernielen.
Ik heb de plant nu verhuisd naar een schaduwrijk plekje. Enige kans dat die gaat herstellen? Of gooi ik hem weg.?
Gerard
woensdag 27 maart 2019 - 10:12
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Planten van grote winkels zijn de koude buitentemperatuur nog niet gewoon, vooral de nachten waren koud.
Je moet ze eerst stilaan afharden door op de warmste uren van de dag buiten te zetten op een beschutte plek uit de zon.

Ik weet niet in hoeverre de plant nog leeft maar misschien zal ze nog wel uitlopen.
De grond zou ik normaal vochtig houden maar niet nat.
woensdag 27 maart 2019 - 11:45
Patrikc

Patrikc

Een hydrangea die nu in bloei verkocht wordt is geforceerd en helemaal uit zijn seizoensritme, het kan nog goed komen... of niet... Het is ook niet zeker of het een variëteit is die winterhard is in ons klimaat. Proberen kost niets, weggooien kan nog altijd.
woensdag 27 maart 2019 - 16:06
Tuinprins

Tuinprins

Waarschijnlijk de zoveelste impulsaankoop ...

Je kunt beter een goed verhoute hortensia kopen, die mag er dan nu niet zo aantrekkelijk uitzien (hier beginnen ze net uit te lopen) maar daar heb je op termijn meer aan dan zo'n geforceerde plant. Hopelijk een les geleerd.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 28 maart 2019 - 05:54
Roeli

Roeli

Zo'n mooie, in bloei staande plant moet je bekijken als een bos bloemen.
Gewoon in de kamer. Dan kan je hem later altijd nog in de tuin zetten ( op hoop van zegen ) en volgend jaar afwachten.
donderdag 28 maart 2019 - 07:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).