menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Gember plant

Ga naar meest recente reactie

MrGoofy

MrGoofy

Vorig jaar hebben we een gember gewoon in de grond gestoken met veel bladeren tot gevolg.
Nu merken we wel een soort bloemen, maar kan deze plant iets worden of weet mss iemand hoe de bloemen er zouden moeten uitzien?

Bloemen & Planten

maandag 6 mei 2019 - 14:13
MrGoofy

MrGoofy

Meeste van de planten in het topic lijken toch niet meteen op de onze?
De bloemen ... we denken toch dat deze dat zijn ... hangen er wel maar slapjes bij.
Ik dacht dat gemberplanten altijd bloemen hadden in de hoogte?

Bloemen & Planten

maandag 6 mei 2019 - 20:57
Carib

Carib

Jouw plant ziet er niet uit als een gemberplant.Het blad is compleet anders. Jouw plant doet me denken aan een Carex pendula. Die zaaien zich erg uit en groeien snel uit tot een grote plant.
maandag 6 mei 2019 - 23:33
MrGoofy

MrGoofy

Je hebt nog gelijk ook.
We hadden nog stukke gember tussen de wortel zitten, maar blijkbaar heeft deze plant het gehaald ten nadele van de gember lol
dinsdag 7 mei 2019 - 06:41
charelke

Charelke

Gember is het niet Mr Goofy ,die kan er tussen gezeten hebben maar overwinteren doet die wel binnen, de gember. De Gember stengels zijn meer riet achtig is een kamerplant en enkel bij mooi weer mag die wel eens buiten,een bloem erin heb ik ook nog niet gehad maar ze is nog maar twee jaar,naar gemberknollen zoeken moet je niet verwachten dat ze zo zijn als men ze in de winkel kan kopen. Zelf koop ik ze in een Turkse winkel in Beringen nabij de moskee,altijd vers en daar heb ik er toen zelf van in een diepe bloempot geplant.
groeten
Charelke
zaterdag 11 mei 2019 - 19:13
MrGoofy

MrGoofy

Thx Charelke
Goed om te horen dat er nog meerdere deze plant willen.
Jij houdt deze in een pot? Welke diameter is het beste?
woensdag 22 mei 2019 - 08:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).