menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat voor soort plant is dit

Ga naar meest recente reactie

AnnetWel

Tekst aangepast

AnnetWel

Hallo hallo,

ik heb een plant, maar weet niet wat voor een het is. Bovendien weet ik niet welke verzorging de plant nodig heeft. Bij deze een foto:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Momenteel gaat het niet zo goed met de plant, aangezien de blaadjes geel worden en uitvallen
Weet iemand wat voor soort plant het is, welke verzorging íe nodig heeft en vooral hoe ik hem van een langzame dood kan redden??

Ik hoop iets te horen, groetjes,
Annet.
vrijdag 11 mei 2007 - 02:27
Fons

Fons

AnnetWel, welkom op dit forum,
De plant is een "pachira aquatica",tijdens he groeisezoen heeft de plant overvloedig water nodig,ge kunt de plant toppen om een bossiger groei te bekomen, mag in de zomer buiten zelfs in de zon maar middagzon vermijden anders een zo licht mogelijke plaats, tijdens de winter boven de 15°C en matig vochtig houden.
vrijdag 11 mei 2007 - 03:02
Flowertje

Flowertje

Is een hoge luchtvochtigheid ook niet noodzakelijk? Veel sproeien en eventueel een waterdecoratie in de buurt zetten dat helpt altijd. Ik zet dergelijke planten (niet altijd vanzelfsprekend omwille van de grootte) meestal in een keuken of badkamer omwille van de hoge luchtvochtigheid. Idem met orchideën
woensdag 16 mei 2007 - 05:35
AnnetWel

Tekst aangepast

AnnetWel

Bedankt voor deze tips....de situatie is echter weer geweizigd. Ik heb hem overgepot, aangezien de aarde behoorlijk droog was en hij wel wat meer ruimte kon gebruiken.

Alleen: ik had hem even op balkon gezet en vergeten weer binnen te halen. Gevolg: bijna alle blaadjes met steeltjes!! zijn er af gewaaid

Momenteel is er nog maar 1 steeltje met blaadje over....mijn vraag is nu: groeien die steeltjes weer aan? of kan ik dan tot Sint Juttemis wachten?

groetjes.....(heb duidelijk geen groene vingers, maar ben wel gek op die plant )
woensdag 16 mei 2007 - 18:15
arensink

Arensink

Hallo AnnetWel,

Knip de groene stengel tot zo'n 10 à 15 cm. boven de dikke grijze stam af en na verloop van tijd ontwikkelen zich meerdere uitlopers. De plant goed licht zetten en niet al te nat houden.

Sukses arjen.
vrijdag 18 mei 2007 - 05:46
AnnetWel

AnnetWel

Ha Arjen,

dankjewel voor die tip! mn vriend opperde het ook al, maar ik durfde niet.....nu ga ik die stengel dan toch inkorten. Dankjewel!

Annet.
vrijdag 18 mei 2007 - 22:08
AnnetWel

Tekst aangepast

AnnetWel

Ok, toch weer even een vraagje. Ik heb de stengel nu ingekort en ziedaar het nieuwe leven erg schattig. Vraag toch weer over de verzorging, aangezien ik tegenstrijdige berichten krijg. De een zegt wel vochtig houden, de ander juist van niet. Momenteel is de grond weer kurkdroog......wel of geen water geven en hoeveel, hoe vaak?? hoop dat iemand het weet...

donderdag 7 juni 2007 - 19:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).