menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergras bloeit niet

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo
Wij hebben sinds drie jaar siergrassen staan, meer bepaald de Hameln variëteit . De eerste twee jaren bloeide het mooi maar vorig jaar niet en dit jaar lijkt het ook niet gaan te gebeuren.. nochtans mest voor siergrassen gegeven en water in droge periodes. Iemand raad? Bedankt!
Mieke
dinsdag 27 augustus 2019 - 11:21
Tuinprins

Tuinprins

Dat is raar want Pennisetum alopecuroïdes 'Hameln' (lampenpoetsersgras) is betrouwbaar wat betreft bloeit. De vraag is dan ook of het echt 'Hameln' is of de gewone P. alopecuroïdes. Is er niets veranderd wat betreft zon (bijv. minder zon door groei van bomen en struiken)?

Want je kunt doen is volgend voorjaar de pollen uit de grond halen en delen. Deze 'deelstukken' plant je dan weer terug. Lampenpoetsersgras het beste in het voorjaar delen, niet in de late herfst of winter.


Gegroet, de tuinprins

dinsdag 27 augustus 2019 - 20:34
Nimue007

Nimue007

Dank je wel Tuinprins.
We zijn idd van plan om in het voorjaar de grassen te delen. Zal een heel werk worden want er staan er zo een 100tal...
maandag 2 september 2019 - 10:26
maartenmij15

Tekst aangepast

Maartenmij15

@nimue007 Heeft dat geholpen, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. 2 jaar goed, nu 3 jaar (dit jaar erbij) geen bloei meer. Ze staan nochtans op het volle zuiden en krijgen mest...
vrijdag 21 augustus 2020 - 11:01
Carib

Carib

Misschien is juist de mest het probleem. Veel siergrassen houden van armere grond. Pennisetum groeide op mijn lichte klei te goed en bloeide niet erg rijk. Ik heb ze gerooid en en 1 exemplaar op het droogste en zanderigste stuk gezet dat ik heb en daar bloeit hij rijk. Dezelfde plant in de tuin van mijn moeder op droge zandgrond, die nooit wordt gemest, bloeit zeer rijk.
vrijdag 21 augustus 2020 - 22:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).