Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dag Mr il Denk het te weten maar kan op mijn mobiel niet werken in office progr. Je hebt er denk tulp, hyacint. gladiool , ranonkel .....zet het straks bij de foto s. Hoop dat ik juist ben dus schiet niet op de pianist. Ben pas terug hier maar niet alles vergeten. Gr
Nummer 5 dat zijn gladiolenbollen
Nummer 6 dat zijn Anemone coronaria knolletjes
Maar allemaal gewoon planten, dan zie je vanzelf wat er uitkomt. Wel de soorten apart houden. Maakt niet uit dat het niet het goede jaargetijde is omn ze te planten.Als ze goed zijn komen ze toch wel uit.
Nummer 5 dat zijn gladiolenbollen Nummer 6 dat zijn Anemone coronaria knolletjes Maar allemaal gewoon planten, dan zie je vanzelf wat er uitkomt. Wel de soorten apart houden. Maakt niet uit dat het niet het goede jaargetijde is omn ze te planten.Als ze goed zijn komen ze toch wel uit.
Hartelijk dank!
Ik heb in de tussentijd een aantal soorten wel samen in een pot gezet maar op voldoende afstand (3x de bol breedte). Is dit een probleem?
Kan ik trouwens de bolletjes zonder spreken sprieten bewaren tot het najaar of sterven ze dan af?
Dag Mr il Denk het te weten maar kan op mijn mobiel niet werken in office progr. Je hebt er denk tulp, hyacint. gladiool , ranonkel .....zet het straks bij de foto s. Hoop dat ik juist ben dus schiet niet op de pianist. Ben pas terug hier maar niet alles vergeten. Gr
Als het gezonde bolletjes zijn, dan moet dat gewoon kunnen. Goed droog en donker opbergen
Aangezien het een pakketje is dat je in de lente cadeau kreeg, en er wellicht gladiool inzit, is het hoogstwaarschijnlijk een pakketje zomerbloeiers en moet alles nu geplant worden.
Aangezien het een pakketje is dat je in de lente cadeau kreeg, en er wellicht gladiool inzit, is het hoogstwaarschijnlijk een pakketje zomerbloeiers en moet alles nu geplant worden.
Oeps, en ik maar denken dat gladiolen voorjaarsbloemen zijn. Ik heb ze daarom elke nacht buiten gelaten tussen de 2-10 graden (gemiddeld 8). Zullen ze dit overleven?
Ja. Ik heb ze afgelopen winter gewoon in de grond gelaten met een dik blad erover.
De tulpen beginnen gelukkig uit te komen! Ik heb ergens gelezen dat ze heel weinig water nodig hebben zodra je de gebladerte uit de aarde ziet opkomen.
Klopt dit of moet ik groeiende tulpen in potten toch dagelijks water geven?