Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zie op mijn Photinia Red Robin zaadknoppen verschijnen en vroeg me af of je die ook kan zaaien. Wanneer zijn die zaden rijp en wanneer kan je ze het best zaaien ( mocht het al kunnen uiteraard). Ik heb al een aantal keren geprobeerd om die plant te vermeerderen door stekken maar ik geef het op het lukt me gewoon niet daarom dat ik me afvraag of je ze ook kan zaaien.
Red Robin is een kruising, ik weet niet of die fertiele zaden krijgt.
Als er in het najaar zaden inkomen kan je best de natuur nabootsen: in het najaar vallen ze op de grond (dus worden ze gezaaid), dan worden ze de hele winter blootgesteld aan regen en lage temperaturen, en als het in de lente warmer wordt kiemen ze.
'Red Robin' is een cultivar d.w.z. een geselecteerde soort die ontstaan is uit een kruising tussen Photinia glabra en Photinia serratifolia. Mochten er in 'Red Robin' fertiele zaden komen (heb ze zelf nog nooit gezien) dan is het zeer onwaarschijnlijk dat daaruit nakomelingen komen die identiek zijn aan 'Red Robin'.