menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat nemen in een nieuwe tuin

johandewae15

Johandewae15

Hallo,

We hebben een stukje tuin aan de straatkant dat we hebben bewerkt.
Grootte: +/- 8 m op 3 m in en schaduwrijke zone (zon enkel namiddag en avond)
De voorbereidende bouwwerkzaamheden zijn quasi afgerond.
We opteren voor arbeidsvriendelijke planten omdat die zone eerder zal dienen als siertuin, dan effectieve gebruikstuin.
We dachten aan grassen, klimrozen, hortentia's en eventueel enkele planten op stam.
Aangezien we toch in elk seizoen wat groen of kleur willen komen we er niet goed uit.
En wat met de grond? Die is nu steenhard en uitgedroogd? Welke zaken zijn belangrijk vooraleer te planten?

Alle tips en trick zijn welkom.

In bijlage enkele foto's (s'morgens om 8.00 uur genomen) om een idee te geven en een link om eventueel rechtstreeks contact op te nemen (om vb.foto's door te sturen).

Hopelijk krijgen we wat reacties die ons kunnen helpen kiezen, alvast bedankt voor alle feedback die gegeven wordt.

Bloemen & Planten

vrijdag 31 juli 2020 - 11:56
Stokroosje

Stokroosje

Mooi aangelegd!
Ik heb eenzelfde vraag uitgezet, bij ons is het juist andersom met de zon.

Succes! Het wordt vást mooi!
zaterdag 15 augustus 2020 - 14:34
MisterGS.

MisterGS.

Hangt er vanaf wat jij graag ziet natuurlijk.

Ik zou gaan voor ofwel een leuke mix of wel een leuke nabootsing van een soort klimaatzone.
En de grond hangt er vanaf wat je gaat planten maar voor planten uit deze streek is zwarte grond het beste natuurlijk. Je kunt het ook altijd een beetje laten bemesten.
zaterdag 15 augustus 2020 - 14:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).