menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naamplaatjes

Ga naar meest recente reactie

Rit

Rit

Hoe maken jullie naamplaatjes voor in de serre. Ik heb al plastieklabels beschreven met watervaste stift gebruikt, maar na enige tijd vervagen ze en worden onleesbaar. Ook heb ik houten stokjes met de naam er ingebrand gebruikt, maar deze gaan ook niet lang mee.

Hoe maken jullie dit?
maandag 4 juli 2022 - 09:37
Dany

Dany

Een goed potlood is het best om op plastieklabels te schrijven en te blijven.
maandag 4 juli 2022 - 09:40
leerling

Leerling

Botervlootje in reepjes knippen, naam met alcoolstift erop schrijven, label in de grond steken met de tekst naar het Noorden gericht.

Geen ervaring met potlood, maar 'k ga dat zeker eens proberen. Lijkt me milieuvriendelijker dan alcoolstift.
maandag 4 juli 2022 - 13:31
Roeli

Roeli

hoe zorg je ervoor dat jou naamplaatjes niet iedere keer weer spoorloos verdwijnen ?
Ik heb er al eens een bordje neergezet met Verboden mee te nemen. Heeft niet geholpen
En ik heb ze echt heel diep n de aarde gestoken.
maandag 4 juli 2022 - 14:55
Dany

Dany

Ik gebruik al 30 jaar potloden voor de etiketten in de serre nog nooit miserie mee gehad en heb voordien ook van alles en nog wat geprobeerd, geloof me maar potlood is het beste.
maandag 4 juli 2022 - 17:27
deHaan

DeHaan

Mijn vrouw haalt een plastic jaloezie bij de kringloop en knipt de strippen in stukjes en beiden schrijven de tekst met viltstift.
Dit blijft voor ons lang genoeg leesbaar.
Moet het langer leesbaar zijn dan duwen we het helemaal in de grond.
maandag 4 juli 2022 - 18:07
Tuinprins

Tuinprins

Wat ook goed werkt: metalen luxaflex op de juiste lengte knippen en met een Dremel met een 'graveerkop' de naam van de plant op het stuk luxaflex graveren.

Gegroet, de tuinprins
maandag 4 juli 2022 - 18:53
Roeli

Roeli

Ja maar, jongens, dat weet ik en dat doe ik. Maar hier zijn ze gewoon weg !. Ik vermoed kauwtje, ekster, specht of zo. Ik heb nog nooit iemand kunnen betrappen. Net als die mooie hokjes voor bijen en zo. Heb er nu 3 legen. in de schuur liggen. Ze worden helemaal leeg gemaakt en dan vind ik de stokjes her en der in de tuin terug. Ik heb het opgegeven.. Planten zonder kaartje zijn net zo mooi, De bijen redden zich ook wel zonder mij. Vogeltjes kunnen kiezen tussen een10 tal broedhokjes, egels hebben hokken en voerplaats. Elke morgen en avond krijgen ze voer en water. Ook de vlinders en de bijen. Planten in potten krijgen water en de planten in de tuin de aanmaning om maar met hun wortels de diepte op te zoeken. Alleen als het echt heel lang droog blijft krijgen die ook water. Het moet ook een keer genoeg zijn.
Mijn tuin leeft en dat is prachtig.
dinsdag 5 juli 2022 - 09:24
Patrikc

Patrikc

Ik heb die naamplaatjes al heel lang geleden opgegeven, en maak nu een plannetje om bvb tomatenrassen uit elkaar te houden
dinsdag 5 juli 2022 - 09:31
Polplastron

Polplastron

In de siertuin gebruik ik leistenen labels (in verschillende maten, vormen etc. te koop zowel online als in tuincentra) waar ik met een watervaste, witte stift (te koop eveneens online of in de bouwmarkt) de namen op schrijf. Tot nu toe blijken deze jaren mee te gaan en is er niets of niemand die ze meteen verplaatst... Afhankelijk van het type stift dat je gebruikt, kunnen de labels bij hergebruik gereinigd worden met bijvoorbeeld wasbenzine om ze terug te beschrijven. In mijn geval, de siertuin dus, is dat zelden nodig.
dinsdag 5 juli 2022 - 14:17
Rit

Rit

Bedankt allemaal, ik ga met het makkelijkste beginnen. Potlood. Plastiek labels heb ik nog.
zondag 10 juli 2022 - 18:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).