menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit?

Ga naar meest recente reactie

driesje

Driesje

Dag,

Enkele jaren geleden heb ik een border aangeplant. Hierin stond o.a. Saponaria ocymoides (Zeepkruid, Muurzeepkruid). Op de plaats waar deze stond schiet nu overal de plant op de foto uit. Hij lijkt er wel een beetje op, maar is toch anders want hij wordt veel hoger (+50cm i.p.v. 15 cm). Weet er iemand welke plant er op de foto staat?

Bloemen & Planten

donderdag 13 juni 2024 - 13:57
driesje

Driesje

Hierbij nog enkele foto's

Bloemen & Planten

donderdag 13 juni 2024 - 13:57
driesje

Driesje

Laatste foto

Bloemen & Planten

donderdag 13 juni 2024 - 13:58
minouke

Minouke

Het wilgenroosje - Chamerion angustifolium
donderdag 13 juni 2024 - 14:09
renatus

Renatus

volgens mij is dit een basterdwederik soort, het wilgenroosje heeft nl grotere bloemen en ander blad
donderdag 13 juni 2024 - 16:22
Tuinprins

Tuinprins

Inderdaad, de bastaardwederik.

Verschrikkelijk onkruid dat zich uitzaait als de pest en de plant vormt ook nog korte uitlopers zodat, als je niets doet, er na verloop van tijd een flink plakkaat ontstaat. Plant kan zowel tegen droogte als nattigheid.

Meteen wieden, ook als het bloemetje zo mooi lijkt. Het is een wolf in schaapskleren.

U bent gewaarschuwd!


Gegroet, de tuinprins
donderdag 13 juni 2024 - 18:09
driesje

Driesje

Bedankt voor de reacite tuinprins. Ik heb ondertussen alles gewied. Een hele klus. Het waren idd dikke wortelplakaten. Hopelijk kan ik het een beetje bijhouden nu.

Groeten,

Jelle
vrijdag 14 juni 2024 - 09:50
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb ze ook moeten beteugelen. En in de groencontainer gedaan. Dus niet in de compostbak.
vrijdag 14 juni 2024 - 15:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).