menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes van papaver

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Sandy

Hallo allemaal,

Ik heb ergens een aantal zaadbollen van de papaver afgetrokken, maar wat nu ? Moet ik die nu reeds zaaien ? Of eerst laten drogen of zo iets ?

Groetjes
Sandra
zondag 3 juni 2007 - 04:39
linde

Linde

Hallo Sandy,
Bij papavers haal ik de zaadbollen er pas af lang nadat ze uitgebloeid zijn, volgens mij moeten ze aan de plant drogen.
Linde
zondag 3 juni 2007 - 16:36
hildavw

Hildavw

Dag Sandy,
De zaadbollen van de papaver moeten inderdaad droog zijn voor je ze plukt.
Als je er voorzichtig mee schudt zul je dan horen dat de zaadjes los zitten, dat is het moment.
Wel voorzichtig zijn en ze rechtop houden, anders vallen ze eruit !
Ik denk wel dat je ze onmiddelijk kan zaaien, in de natuur gebeurt dat trouwens ook zo.
Als je in de lente zaait komen ze ook wel op, maar bloeien in het daaropvolgende jaar.
succes !
Hilda
zondag 3 juni 2007 - 17:34
Sandy

Sandy

Oeps,
dan ben ik te vlug geweest, want ik hoor de zaadjes nog niet...
Dan moet ik het later maar eens opnieuw proberen.
In elk geval hoop ik dat deze dan nog drogen en dan probeer ik het even.

Groetjes
Sandra
woensdag 6 juni 2007 - 04:39
kitana

Kitana

Zo een ramp is dat nog niet hoor.het is best dat ze aan de plant drogen natuurlijk.

Je moet de zaadbollen ondersteboven in een droge ruimte hangen(bij ons hingen ze vroeger in de schuur en nu in de kelder) en daaronder iets om de zaadjes op te vangen.Zie wel dat dit groot genoeg is anders ben je de helft van de zaadjes kwijt.

Wanneer je ze zaait maakt niet veel uit.Je kan ze direct zaaien en dan heb je volgend jaar al bloemen maar je kan ze ook tot volgend jaar houden.

Ik heb een speciaal soort papaver in de tuin staan.Met speciaal bedoel ik anders dan in het wild .Geen idee hoe ze noemt.Als je wil stuur ik je wat zaadjes op.

groetjes
vrijdag 8 juni 2007 - 17:00
Sandy

Sandy

Hoi kitana, dank je wel voor de goede raad... ik zal het zeker proberen.
En die zaadjes zou ik leuk vinden, natuurlijk... laat maar weten wat je ervoor wil hebben.
Heb je een emailadres of zo ? mijn adres is [email protected], dan kan ik je mijn adres doorsturen.

Groetjes Sandra
zaterdag 9 juni 2007 - 03:11
miema

Miema

Hallo Kitana,
Heb jij voor mij ook enkele zaadjes van die papaver, ik heb enkel de rode in mijn tuintje.
Groetjes Miema
zaterdag 9 juni 2007 - 04:06
kitana

Kitana

Geen probleem hoor.Wie zaadjes wil stuur me maar een berichtje met je adres enzo.Mijn e-mail: [email protected]

Het is wel het eerste jaar dat ik de plant heb dus ik heb nog maar 2 zaaddozen.Dus op is op

Wat ik er voor wil....1€ per zaadje Nee hoor,ik wil er niets voor.Ik krijg de zaadjes ook gratis

De zaadjes zijn nu wel nog niet goed,maar zodra ze er zijn laat ik het weten.

Groetjes
zaterdag 9 juni 2007 - 20:56
corrielat

Corrielat

Hallo Katina, kan je een foto plaatsen van je papaver, zodat ik hem kan afdrukken (de foto) ik ben een dagboek aan het bijhouden en het is leuk om foto's (of zaadjes) van het forum te hebben.
zaterdag 9 juni 2007 - 21:57
miema

Miema

Hallo Kitana,ik heb je een email gestuurd
groetjes miema
zondag 10 juni 2007 - 04:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).