menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen

Ga naar meest recente reactie

ellen

Ellen

hallo,
een collega van mijn man gaat nu zijn tuin renoveren en daar staan een aantal rozen struiken in die dringend weg moeten. Aangezien onze tuin nog steeds veel planten kan gebruiken zou ik die rozen wl willen gaan halen aangezien ik ze gratis krijg. Maar nu is mijn vraag hebben die wel een overlevingskans wanneer ik ze nu verplant en omdat ik nog nooit rozen in mijn tuin heb gehad hoe moet ik ze verzorgen vb speciaal mest , veel zon , vochtige grond of valt het nogal mee kwa verzorging.
Alvast hartelijk dank voor de hulp.
vrijdag 8 juni 2007 - 01:11
sylvain

Sylvain

Beste Ellen in ieder geval genoeg grond en dan het plant gat groot genoeg maken en ze daar in zetten zorgen dat de grond los zit waar ge uw rozen in zet en dan moet dat goed lukken
vrijdag 8 juni 2007 - 03:43
ellen

Ellen

bedankt voor de raad ga het zeker proberen
vrijdag 8 juni 2007 - 03:53
deHaan

DeHaan

Bij rozen verplanten blijft er absoluut geen grond aanzitten.
Als je na het verplanten goed water geeft, is er een redelijke kans dat ze aanslaan
vrijdag 8 juni 2007 - 04:56
sylvain

Sylvain

dehaan als ge dat doet in het dood seizoen maar nu op deze moment verplanten waar de bloemen aan staan en geen aarde mee dan gaan ze niet in leven blijven ik heb het al mee gemaakt en daarom dat ik het nu zo zeg als ge nu nar een planten center gaat kunt ge er geen kopen zonder pot of aarde aan dat is toch normaal ze zitten allemaal in de bloei
vrijdag 8 juni 2007 - 16:12
ellen

Ellen

ik ga het toch maar proberen aangezien de planten anders op het containerpark eindigen.
vrijdag 8 juni 2007 - 20:24
sylvain

Sylvain

Ge moogt ze niet laten weggooien al degenen die er door komen heb je en als geziet dat ze groeien en bloeien twee maal per jaar bloedmeel by geven voor de bloei te stimuleren Elen doet uw best
vrijdag 8 juni 2007 - 20:26
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo Ellen,

Als ik ergens ooit iets zie wat weggegooid wordt neem ik het mee, zet het een paar dagen in het water dat ze weer genoeg vocht hebben, snoei ze en meestal een zeer goed resultaat
[afbeelding verwijderd niet-https]
deze hibiscus heeft een week in de zon gelegen en ik heb hem op deze manier gered, hij is dit jaar alweer zoveel gegroeid dat ik hem in het najaar flink moet snoeien, dus altijd het proberen waard, succes ermee
vrijdag 8 juni 2007 - 20:36
minouke

Minouke

wat lukt lukt ; rozen zijn wel sterke planten hoor , ze kunnen wel tegen een stoot maar na het planten veel water geven

vrijdag 8 juni 2007 - 21:27
ellen

Ellen

zal jullie laten weten of het gelukt is.
vrijdag 8 juni 2007 - 21:38
Esem

Esem

ellen zoals corrielat al aangeeft,
als er geen zand meer aanhangt aan de wortels, zet ze dan enkele dagen in een emmer met water.
Maak al een plantgat klaar en giet dit ook vol water juist voor je gaat planten.
Gooi er zand in en giet nogmaals goed aan met water dek af met een dikke laag stalmest.
Gr Esem,
zaterdag 9 juni 2007 - 00:59
Flowertje

Flowertje

Snoei ze gewoon goed in voor je ze uit de grond haalt. Hoe minder blad aan de plant, hoe minder verdamping en dus hoe minder water hij nodig heeft.
maandag 11 juni 2007 - 02:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).