menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis

Ga naar meest recente reactie

kabouterke

Kabouterke

Dag Allemaal
Wie van jullie kan mij vertellen welke Clematis dat dit is??
Ik heb hem gekocht voor een Jackmanni,tenminste dat stond op de label,en daar hij niet in bloem stond,geloofde we dat maar.
Het zijn bijna witte bloemen,als ze juist open zijn,de eerste 2 dagen hebben ze op de bloembladeren een groene nerf en dan verdwijnt die,met een doormeter van toch een 12 a 15 cm,hij staat momenteel voor de 2de maal in bloem,maar met wel kleinere bloemen.
Ik dacht aan een Miss Bateman,maar dat klopt toch niet helemaal,en ook een Henryi is het volgens mij niet.
Dus
grtjs,
freddy
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 juni 2007 - 19:37
gerdaaatje

Gerdaaatje

Hoi, het lijkt wel heel veel op een Henryi, maar in mijn Clematisboek staat ook een Clematis Edith, zijnde een gekweekte cultivar, een toevallige zaailing van Clematis Mrs.Chholmondeley, die in 1974 werd geïntroduceerd. De bloemen zijn 12cm in doorsnede en hebben 6-8 witte bloemdekbladen met eind voorjaar een groene nerf (die dus verdwijnt)en donkerrode helmknoppen. Groeiwijze is zeer compact. Kan als snijbloem worden gebruikt en heelft middelgrote bolvormige zaakhoofdjes. Bloeitijd Eind voorjaar tot begin zomer (dit jaar wat eerder) en kan 2mtr hoog worden.
Eventueel zou je nog kunnen kijken naar een soort vn de Clematis Florida, maar ikzelf neig naar de Edith.
Succes
vrijdag 15 juni 2007 - 20:53
kabouterke

Kabouterke

Bedankt Gerda,
Inderdaad daar lijkt het wel sterk op he maar de mijne durft wel eens ook 3 a 4 keer per jaar opnieuw beginnen bloeien,ik heb er echt heel veel plezier van.
En hij is nu,ja toch een dikke 2 meter hoog,zou dus ook kunnen kloppen,hij kruipt samen met een roos Ballerina omhoog in de pergolla.
grtjs,
freddy
vrijdag 15 juni 2007 - 20:58
marleen

Marleen

tis hoe dan ook nen mooien,
ik zou der ook content mee zijn hoor

marleen
zondag 17 juni 2007 - 04:06
Adrienne

Adrienne

T' is echt een mooie, en als hem dan nog zo dikwijls bloeit !!!
Wauw, wil ik zijn naam ook wel kennen.
zondag 17 juni 2007 - 06:17
kabouterke

Kabouterke

Dag Marleen en Adrienne,
Ja se dat is nu juist het probleem he,maar volgens Gerda is het een Edith.
Maar die vind ik niet in mijn Clematis boek,dus Gerda zal ne betere boek hebben denk ik
Maar we zullen het daar voorlopig op houden he.
Grtjs
Kabouterke
zondag 17 juni 2007 - 15:51
lisa

Lisa

freddy, gerda heeft gelijk denk ik het is een clematis edith

groetjes lisa
zondag 17 juni 2007 - 15:56
linde

Linde

Hallo Kabouterke,
Ik herken je clematis! Het is een miss Bateman hoor!
zondag 17 juni 2007 - 18:18
lisa

Lisa

echt waar linde ,ze lijkt wel ook op de edith
zondag 17 juni 2007 - 18:52
kabouterke

Kabouterke

Linde,
Ik denk dat ge mis bent want over de Miss Batenman heb ik alle gegevens,en die krijgt geen groene nerf in het begin,en heeft zuiver witte bloemen,dus??
Grtjs,
Freddy
zondag 17 juni 2007 - 19:01
kabouterke

Kabouterke

Linde,
ik denk dat ik U toch gelijk moet geven
Ik ben er mee naar een kweker geweest en die zegt dat het inderdaad een Miss Bateman is,en de reden dat ge die groene nerf weinig ziet is dat hij aan de onderkant van de bloembladeren zit,en er doorschijnt.
Dus ge had gelijk
In ieder geval weet ik nu zeker welke het is.
Groetjes,
Freddy
maandag 18 juni 2007 - 02:34
lisa

Lisa

linde , gelukig maar de naam gevonden,had je toch gelijk

groetjes lisa
maandag 18 juni 2007 - 03:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).