menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachypodium bispinosum

Ga naar meest recente reactie

Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Hallo dear friends,

Ik maak me ongerust ,deze morgen stel ik vast dat mijn Pachypodium bispinosum in zijn oksels witachtige pluisje bezit ik heb met een nieuw klein verfborsteltje aangepakt en het is een droge stofferig iets , is dit een schimmel ik wil erbij vermelden dat ik reeds een paar weken de Pachypodium bispinosum bestuif met regenwater (wekelijks 1x )
Heeft dit een gevaar voor mijn lieveling ? zoja met wat te behandelen, ik heb nog Methyleenblauw 1% oplossing staan van mijn vissen en dit was tegen schimmel ,kan ik dit gebruiken in water en verstuiven?

Nb: mocht dit een shimmel zijn natuurlijk!

Alvast bedankt,

Hier een paar foto's

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 29 februari 2008 - 09:50
jumperke

Tekst aangepast

Jumperke

Zou het niet kunnen dat dit wolluizen zijn?????
Het kan ook zijn dat ik volledig fout zit hoor!

groetjes jerko
vrijdag 29 februari 2008 - 09:54
Pieter

Pieter

Hoi,
Dit zijn duidelijk wolluizen en dit zal zeker niet je enige plant zijn met dit probleem. Methyleenblauw zou ik nu echt niet gaan gebruiken op zo'n plant, tenzij je er smurfen wil in gaan kweken. Als het echt niet veel is kan je ze met alcohol aanstippen, maar vaak is een systemisch insecticide aangewezen.
vrijdag 29 februari 2008 - 10:47
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

komt dit door besproeing of te vochtige lucht, welke alcohol stel je voor of welke systemisch insecticide?

Ik heb nog een gesloten flacon van KB en de naam is Polysect vanaf Maart te gebruiken en is ook voor wollige luizen, witte vlieg etc .. is een emulsie ,olie in water en bevat ook bifenthrine

Mvg,

vrijdag 29 februari 2008 - 16:40
Maartendev1

Maartendev1

Brandspiritus wil het ook heel goed mee!

Groet Maarten
vrijdag 29 februari 2008 - 16:48
cactelders

Cactelders

Spuiten in de gespannen lucht van een gesloten plastiek vuilniszak wil ook wel eens helpen voor dergelijke grotere planten !
vrijdag 29 februari 2008 - 20:58
stekeltje

Stekeltje

Ik had er deze winter ook mee te maken op de pachypodiums, en heb mijne luizeshampoo gebruikt.
vrijdag 29 februari 2008 - 22:18
Jipken

Jipken

Ik had er deze winter ook mee te maken op de pachypodiums, en heb mijne luizeshampoo gebruikt.


uwe eigen luizenshampoo llllll lllllllllll
vrijdag 29 februari 2008 - 23:13
stekeltje

Stekeltje

CITAAT:
">#666666;'>
Ik had er deze winter ook mee te maken op de pachypodiums, en heb mijne luizeshampoo gebruikt.


uwe eigen luizenshampoo llllll lllllllllll

Allez ja, de luizeshampoo die ze gebruiken om kinderen hun haar mee te wassen.
Een flinke spuit oplossen in èèn liter water en daarmee nevelen op de "besmette"plaats, wel enkele keren herhalen.
vrijdag 29 februari 2008 - 23:45
MrPalmtree

MrPalmtree

Bestaan er soms biologische manieren om wolluizen te bestrijden ofzo? Zoals lieveheersbeestjes mss??? Iemand?

MVG Gert
zaterdag 1 maart 2008 - 01:04
MrPalmtree

MrPalmtree

Mja da is wel een feit! Bestaan er nog andere?
zaterdag 1 maart 2008 - 21:14
MrPalmtree

MrPalmtree

ok bedankt! Ik vind het persoonlijk altijd intressanter om zo natuurlijk mogelijk plagen te bestrijden! En zo leer ik weer wat voor als het eens zover is

MVg Gert
zaterdag 1 maart 2008 - 23:54
chipje

Chipje

Ik weet niet hoe goed die beestjes tegen tabak/nicotine kunnen...?
Nicotine is voor die beestjes volgens mij dodelijk.
Een 'thee' maken van wat shag, en dat nevelen misschien?

(volgens mij het ik ooit een keer iets als 'tabakstof' tekoop gezien als bestrijding voor vlooien ofzo...)
vrijdag 7 maart 2008 - 22:24
cactelders

Cactelders

Mijn vader zet al jaren tabakplanten in de serre tegen witte vlieg en cosoorten ! Vorig jaar echter , en dit voor de eerste maal , zat die tabacplant zelf vol van witte vliegjes!! Waarschijnlijk een verkeerde tabaksoort gebruikt !
vrijdag 7 maart 2008 - 22:34
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

idd roken is niet gezond ,en ik ben een niet roker dus .... ik heb de oplossing mijn gebuur is een kettingroker zal die wat rook in mijn plastiek zak laten blazen

btw heb een nieuwe foto genomen v/d Pachypodium bispinosum en denk dat de wolluizen eraan zijn"i hope"

grtz,

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 8 maart 2008 - 08:36
maurice2

Maurice2

ja de plant ziet er terug gezond uit hoor , maar ik zou binnen de 14 dagen die behandeling nog eens herhalen hoor daar er waarschijnlijk nog eitjes achter zouden gebleven zijn van die beestjes.
trouwens is dat een prachtige plant hoor
zaterdag 8 maart 2008 - 10:08
jumperke

Jumperke

Mijn vader zet al jaren tabakplanten in de serre tegen witte vlieg en cosoorten ! Vorig jaar echter , en dit voor de eerste maal , zat die tabacplant zelf vol van witte vliegjes!! Waarschijnlijk een verkeerde tabaksoort gebruikt !


Ik zet ook veel tabakplanten tegen dat vervelend gespuis.
Raar maar waar,het werk altijd!
Als er in de omtrek basilicum,citroenmelisse,ui- of looksoorten staan zullen ze ook verdwijnen.
Het is volgens mij het meest aangewezen om potjes met citroenmelisse en basilicum in de cactusserre of dergelijke te zetten,tabak komt namelijk vrij hoog hé.

groetjes jerko
zaterdag 8 maart 2008 - 10:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).