menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ziekte ouderdom

Ga naar meest recente reactie

AshaiRey

AshaiRey

Hallo,

Wie kan mij helpen bij deze cactus.
Hij heeft aan de onderkant bruine vlekken. Niet aan de kant van de zon en het voelt ook niet zacht aan. Zo met de blote ook zie ik geen beestjes. Moet de wortels nog bekijken.
Komt dit bekent voor. Ik heb de boeken die ik heb nagekeken maar daar staat niet zo veel in over ziektes.
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 25 mei 2008 - 12:54
maurice2

Maurice2

hallo

dit wijst op spint aantasting hoor, die zijn niet met het blote oog waar te nemen hoor.
ik zou ze toch behandelen tegen spintmijt
zondag 25 mei 2008 - 13:14
AshaiRey

AshaiRey

Hallo Maurice,

Bedank voor de vlotte reactie. Ik heb wat overtollige haar weggehaald en dan zit hij er aardig onder. Ik hoop dat ik hem nog kan redden. Ik ga iedergeval mijn best doen.
zondag 25 mei 2008 - 14:29
cactelders

Cactelders

Inderdaad spint, waar veel Coryphanthas gevoelig voor zijn ! Zo heb ik nog nooit een mooie ,gave en oude calipensis gezien steeds was er spintaantasting bij diegene die ik zag ! Ik vermoed trouwens dat Uw exemplaar ook een calipensis is !
zondag 25 mei 2008 - 20:32
AshaiRey

AshaiRey

Bedankt, ook voor de naam. Gelijk al begonnen met behandelen.
zondag 25 mei 2008 - 22:52
cactelders

Cactelders

Dit is de mijne , een oude Gust hoor maarrrrrrrrrrrrrrrr mét DE ZIEKTE

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 25 mei 2008 - 23:14
AshaiRey

AshaiRey

Die ziet er net zo slecht uit als die van mij. Zijn alle Coryphantha gevoelig voor spint of alleen bepaalde soorten.
zondag 25 mei 2008 - 23:23
AshaiRey

AshaiRey

Ik heb ook al een bericht naar het tuincentrum gestuurd met de foto. Nog nooit zo gedaan dus ben benieuwd.
Als ik niets hoor ga ik van de wijk als ik een keer tijd heb even langs. Ze hebben me al vaker geholpen.

Hoe ver kan het kwaad als je vershillende behandelinge door me kaar doet. Ik heb hem nu behandeld tegen rode spint (de wolluis behandeling), voor roestschimmel is neem ik aan weer een andere behandeling nodig.
Kan het elkaar bijten?
maandag 26 mei 2008 - 20:23
jumperke

Jumperke

Mijn raad is om de behandelingen niet direct na mekaar te doen.
Maarja,wie ben ik???

jerko
maandag 26 mei 2008 - 20:48
AshaiRey

AshaiRey

Nog een vraagje. Doen jullie met behandelen tegen roestschimmel bespuiten of in het gietwater. Wat is beter of maakt het niet uit.
zondag 8 juni 2008 - 12:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).