Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een beginner en zou graag zelf wat zaden planten. Heeft iemand tips hoe ik aan (goed) zaad kan komen? Ik had wat topics gevonden maar kon zelf niet veel wijs uit de websites die ik daar vond.. Weet zelf niet goed welke zaden je als beginner moet hebben etc.
Je googled bijv. 'online zadenshop'of 'castuszaad kopen' en een hele resem goede sites komen tevoorschijn. Aan de vereisten kan je zelf al zien of het een beginnerplant is of niet.
Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf wil bereiken. Er zijn een reeks redelijk gemakkelijke soorten, oa Rebutia, Notocactus (de meesten), Mammillaria (veel), Echinopsis, en nog anderen. Wil je enkel "bollen" of ook "toortsen"? Wil je de planten snel zien bloeien of hoeft dat niet zo direct, enz ..enz.
Edit: heu, 't gaat hier toch wel over cactussen he? en niet over bloemkolen etc?