Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een beginner en zou graag zelf wat zaden planten. Heeft iemand tips hoe ik aan (goed) zaad kan komen? Ik had wat topics gevonden maar kon zelf niet veel wijs uit de websites die ik daar vond.. Weet zelf niet goed welke zaden je als beginner moet hebben etc.
Je googled bijv. 'online zadenshop'of 'castuszaad kopen' en een hele resem goede sites komen tevoorschijn. Aan de vereisten kan je zelf al zien of het een beginnerplant is of niet.
Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf wil bereiken. Er zijn een reeks redelijk gemakkelijke soorten, oa Rebutia, Notocactus (de meesten), Mammillaria (veel), Echinopsis, en nog anderen. Wil je enkel "bollen" of ook "toortsen"? Wil je de planten snel zien bloeien of hoeft dat niet zo direct, enz ..enz.
Edit: heu, 't gaat hier toch wel over cactussen he? en niet over bloemkolen etc?
Edit2: oeps, gecorrigeerd? Stel uw hoop niet op de vereisten die op een zakje cactuszaden gedrukt staan in een tuincentrum. Da's gelijk eenheidsworst, overal hetzelfde. Trouwens de zaden in een tuincentrum zijn meestal stokoud en kiemen dus nog heel slecht, lees maar, meestal zelfs helemaal niet!
seeds.nl / boerenbond.
zijn er best veel ma uit eigen ervaring weet ik dat je t beste naar de markt kan gaan fruit halen met zaadjes erin of bij coppelmans een bloemeke van een catus halen en zaadjes laten drogen. want 9 van de 10 zaden die ik heb besteld zijn hun kiemkracht verloren en komen niet uit terwijl mijn zaadjes het kei goed doen.
als het je niet uitmaakt wa je wil hebben gewoon voor de sier is granaatappen een goeie. kan je zo uitknijpen in potgrond en schiet als onkruid uit de grond
wat naar mijn menig een mooi klein boom is
Niet alle cactusbloemen zijn ook daadwerkelijk bestoven om zaden te maken hoor! en aan planten zitten pulken om er de bloemen af te halen? niet echt correct toch? wat koop de koper? een beschadigde plant?
Thank you for sharing this great post, I am very impressed slime rancher 2 with your post, the information given is very meticulous and understandable. I will regularly follow your next post.