menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ruilen van bananenzaden scheuten

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

hey

heeft er nog iemand zaden of scheuten van de musa velutina, musa balbisiana, musa nagensium. ik kan ruilen met scheuten van de musa sikkimensis "manipur" en de musa cheesmani "black stem".

groeten

Sam
maandag 24 september 2007 - 12:47
robin999

Robin999

hoi

ik heb trachycarpus fortunei zaad zou u dat willen ruilen voor een stekje van de musa sikkimensis die in een envelop past en dat u hem dan probeert op te sturen
donderdag 11 september 2008 - 12:46
matteke

Matteke

hoi

ik heb trachycarpus fortunei zaad zou u dat willen ruilen voor een stekje van de musa sikkimensis die in een envelop past en dat u hem dan probeert op te sturen

WHEHEHE een stekje van een bananenplant?? Dat noemt men zijscheut en zoiets past totaal niet in een enveloppe.
donderdag 11 september 2008 - 17:46
jippen

Tekst aangepast

Jippen

Ik heb een musa velutina pink staan uit zaad gekweekt (een 30 cm groot).
Wil best ruilen

edit: dit blijkt een bericht te zijn van 24/09/2007 !!!!
Allee swat nog intresse
dinsdag 16 september 2008 - 21:22
sbeetje

Sbeetje

Jippen, ik heb inderdaad nog interesse in die velutina! Is het mogelijk om deze plant nog even opzij te houden tot komend voorjaar. Want ik weet da ik nogal slechte ervaringen heb met jonge musa's bij het overwinteren. Zelfs vorstvrij.
Heb je interesse in de musa sikkimensis red tiger? De jonge blad heeft een prachtige rode onderkant, mt der tijd deze kleur wel veel groener. Ik weet niet zeker of het een musa sikkimensis red tiger (heb het wel als dit gekocht). De bladeren van deze musa scheuren ook veel minder vlug dan bij de musa basjoo. Ze zijn veel dikker!

Robin, om eerlijk te zijn, ik vind het moeilijk om trachycarpus te zaaien. bovendien krijg ik van nog iemand zaailingen. Heb je nog andere exotische dingen? Bananen, palmen of vruchten

groetjes

Sam
woensdag 17 september 2008 - 12:40
jippen

Jippen

Opzij houden is geen probleem.
Als het een echte red tiger is wel.
Heb een musa sikkimensis staan, maar die kleurt langs geen kanten (ja een heel klein beetje in het begin). nog van die andere soort ?
woensdag 17 september 2008 - 12:50
smile

Smile

hoi sam

ik heb ook wel Musa velutina voor je als je wilt
heb ze zelf gezaait
heb ook nog zamia furfuracea zaailingen en sabal palmetto en livistona chinensis
dus als je wil kunnen we wat ruilen
donderdag 18 september 2008 - 21:03
sbeetje

Sbeetje

jippen, ik ga binnen enkele dagen een paar foto's opsturen van de moederplant van die musa sikkimensis red tiger. Je kan dan zelf beslissen of het de moeite waard is om deze plant in je collectie te hebben.

smile, ik heb wel interesse in de sabal palmetto. Ik heb nog zaailingen van de Psidium Lucidium, heb je daar interesse in?

groeten

Sam
maandag 22 september 2008 - 10:58
smile

Smile

hoi sam
ja heb wel interesse in wat zaailingen van Psidium Lucidium
kan je ze versturen
zal even een email naar je sturen
peter
maandag 22 september 2008 - 17:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).