menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De moestuin

Ga naar meest recente reactie

bakkie

Bakkie

dag iedereen ik vraag me af wat ik nu al in mijn moestijn of serre kan zaaien want met zo'n weer weet ik het niet wat ik al kan zaaien en wat niet en ik wil dit jaar ook een klein kruidentuintje aanleggen weet iemand raad voor de kruidentuin en heeft iemand kruiden over of groenten of iedeetjes ??????? ik zou er heel blij mee zijn ik heb een serre + een klein laag plastic serre van 30 cm hoog en een groote hele groete moestuin wat kan ik nu al allemaal zaaien ?????????????,

bakkie (stijn vandewalle)

alvast bedankt en vriendelijke groeten
vrijdag 25 januari 2008 - 08:01
andre

Andre

bakkie.

In de serre kan je eind januari, begin februari radijzen, snijsla, vroege wortelen, spinazie, zaaien . In de volle grond nog wat geduld begin maart kan je bijvoorbeeld: plantajuin, sjalot en vroege spinazie in volle grond uitzaaien. Eind maart begin april erwten, de eerste vroege aardappelen, zomerwortelen, kervel. Begin april koolgewassen b.v. rode kool, wittekool en spruitkool. Na 15 mei is het tijd om struikbonen en eventueel staakbonen uit te zaaien enz. Maar eigenlijk begin nu met een teeltplan op te maken en even goed nadenken wat je wil zaaien of planten

andre
vrijdag 25 januari 2008 - 12:07
bakkie

Bakkie

dag andre alvast heel erg bedankt voor de info ik zal in de krokus vakantie al het één en het ander zaaien in de serre

grtj bakkie
vrijdag 25 januari 2008 - 20:38
bakkie

Bakkie

bedankt andre voor de mail
zondag 27 januari 2008 - 08:28
nathalie

Nathalie

Beste Bakkie,

Ik ben net begonnen met een cursus herborist. Niet gemakkelijk maar heel leerrijk.
Als voorbereiding, heb ik een zandbak geplaatst om daar al mijn kruiden te planten. Ben binnenhuis al bezig met zaaien.

Zodra kruidentuin volledig is, kom er wel ne foto op de forum.

Groetjes
Nathalie
zondag 27 januari 2008 - 18:06
bakkie

Bakkie

dag nathalie al vast bedankt voor je antwoord en zeker niet de foto vergeten bedankt voor de info

grtj bakkie
zondag 27 januari 2008 - 19:08
bakkie

Bakkie

dag iedereen heeft er nog iemand info ???????????????

vriendelijke groeten bakkie
dinsdag 29 januari 2008 - 12:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).