Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hey Marianne, stuur me even je adres door in een pm en dan stuur ik je wat zaadjes op. De aanvulling zijn bolderik en smalle weegbree, daar heb ik deze week al wat zaadjes van kunnen oogsten. Ik hoor het wel moest je nog iets anders willen.
ik ben pas verzeild geraakt op deze site en Marianne heeft me de link van jouw zaadlijstje gegeven. ik heb een iniminie klein tuintje (paar vierkante meter) (nu gevuld ) maar ik ben op zoek naar extra plantjes om wat meer leven te brengen in mijn tuintje.
nu vroeg ik mij nog af of u nog zaadjes over had.
ik heb de namen even opgezocht en wat mij interesseerde zijn: koreander, biesleli, knautia macedonia red knight, struikmalva, bolderik en margriet.
heeft u enig idee welk ik zou kunnen zaaien in zo'n klein tuintje? en is het mogelijk dat ik dan zaadjes van de lavatera mont blanc in de plaats geef?
(de koreander ga ik in een grote bloempot zetten samen met tijm, als mini kruiden tuintje)
@ spooky : koreander, bolderik en bieslelie zijn volgens mij zeker makkelijk te houden in een wat kleinere tuin. De koreander (en bolderik) kan je makkelijk bijsnoeien zodat hij niet te groot wordt. De bieslelie is een plantje dat vrij klein blijft maar toch hele mooie bloemen tevoorschijnt tovert. (Naar wat ik gelezen heb wordt het ook veel geplant in een rotstuin.)
Margriet moet volgens mij ook perfect mogelijk zijn.
Over de struikmalva en de knautia macedonia ben ik niet 100% zeker, ik heb dit jaar toch gemerkt dat deze planten bij mij vrij groot worden, maar als je ze regelmatig wat terug snoeit is het misschien perfect mogelijk.
Laat maar weten welke zaadjes je wil, ik zou het gewoon proberen. "Wie niet waagt wie niet wint!
als het mogelijk is wil ik van alles wel een beetje om te proberen (ik heb ook nog enkele grotere bloempotten voor plantjes in te zaaien) en de struikmalva (lavatera) had ik dit jaar in het wit staan (als internet niet heeft gelogen over de naam). Dus ik kan jou de lavatera mont blanc in ruil geven en wat zaad van een rode papaver en van mini viooltjes (moest je geinteresseerd zijn )
@ Ernestine : Ik heb ze vorige week donderdag of vrijdag naar je opgestuurd dus normaal zouden ze vandaag of morgen toch moeten aankomen denk ik. Laat je me iets weten als je ze goed ontvangen hebt?