menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goji

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

De Gojibessen planten zijn nu 2 jaar oud. Er hangen aardig wat bessen aan. Lekker vind ik ze niet. Wel zijn ze mooi, met de waterdruppels eraan. De merel komt af en toe proeven, maar die is er ook niet weg van.
Wat moet je met die bessen?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 14 november 2010 - 14:47
Maxession

Maxession

Je kunt er thee mee proberen te maken en zien of dat je wel smaakt?
zondag 14 november 2010 - 15:12
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo,

Helaas hebben wij er geen planten van, Ger heeft een klein stekje, of deze de winter overleeft is nog maar de vraag.

Wij kopen ze altijd gedroogd en gebruiken ze als rozijnen of krenten in het brood wat Ger vaak voor mij bakt.

Ik zal je even opsturen dinsdag, wat ik aan informatie voor je heb, dat is teveel om hier op te schrijven.

Je bessen zien er geweldig uit, houd je plant maar in ere.

Als je mijn info ontvangen hebt, begrijp je wel waarom.

Het zijn namelijk vitaminebommen!!!

Groetjes,

Ger en Jeannette
zondag 14 november 2010 - 15:14
Maxession

Maxession

Klein vraagje, heb je ze al gesnoeid gehad?

Want voor een 2 jarige zijn er best veel bessen op, heb zelf ook een plant van 2j staan, maar hier zijn er maar 2 bessen op geweest.

Wou deze van mij binnenkort voor de eerste keer snoeien.
zondag 14 november 2010 - 15:17
JovanDreumel

JovanDreumel

In het voorjaar heb ik de lange twijgen tot ca. 50 cm ingekort..en vooral op de twijgen, die daar aan gevormd zijn worden bessen gedragen. Een plant van de 3 staat op een iets andere plaats op het terras en die draagt ook niet veel.
zondag 14 november 2010 - 15:22
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo en Maxession,

Klik maar vast op deze link, dan vinden jullie in ieder geval al veel informatie,

http://www.gojibes.nl/

Maxession, wil jij ook info toegestuurd krijgen, geef even een gilletje, dan doe ik het voor jullie beiden op de bus dinsdag.

Groetjes, Jeannette
zondag 14 november 2010 - 16:03
JovanDreumel

JovanDreumel

@Jeannette,

Die informatie zie er erg gezond uit. Nu word ik er al een stuk zuiniger op.
zondag 14 november 2010 - 16:30
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo vanmorgen een boterham gegeten met verse Gojibessen. Ik had er een beetje honing over gedaan en dan zijn ze best te eten. Jeannette en als je dan leest dat ze zo gezond zijn, dan kan mijn dag niet meer stuk. Bovendien zou ik blij moeten worden van de blije bes.
maandag 15 november 2010 - 10:06
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo,

Je hebt zelf eens geschreven: Wat een boer niet kent dat vr..t hij niet, nu weet je dat het ook anders kan.

Eenmaal gewend, wil je niet anders meer!

Wat te denken van overheerlijk en GEZONDE jam/gelei?

Of, door enkele chutneys, waar je lieve vrouwke zo goed in is?

Zo zou ik nog uren door kunnen gaan, vandaar dat ik jullie morgen de informatie opstuur, die ik in mijn bezit heb.

Hopelijk heb je zelf een mapje waar je het in kunt bewaren.(het zijn A4-tjes)

Groetjes en blijf gezond!!!

Jeannette
maandag 15 november 2010 - 11:09
JovanDreumel

JovanDreumel

Voor jam heb ik nu nog te weinig. Dus voorlopig ver op het brood.
Een A4 mapje heb ik nog wel.

Groet,
Jo en Ans
maandag 15 november 2010 - 12:21
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo en Ans,

Houd de brievenbus maar in de gaten!

Morgen gaat alles naar de post!

Groetjes,

Ger en Jeannette
maandag 15 november 2010 - 12:24
Mandy

Mandy

Je kunt er heerlijke thee van maken en ook een zalig soepje..... Supergezond en lekker

maandag 15 november 2010 - 19:29
han

Han

http://www.kruidjegezond.be/2010/08/soep-met-gojibessen-voor-verkoudheid-en-griep/
zaterdag 15 januari 2011 - 08:26
Jeannette1

Jeannette1

Hai Han,

Ik zal het even aanklikbaar maken, is voor iedereen makkelijker.

Heel eenvoudig, hiernaast op "Hyperlink" klikken, het woordje "NULL" verwijderen en daar je URL voor in de plaats zetten.

http://www.kruidjegezond.be/2010/08/soep-met-gojibessen-voor-verkoudheid-en-griep/

Bedankt voor deze hint.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 januari 2011 - 08:50
JovanDreumel

JovanDreumel

Mijn ervaringen met de Gojibes:

Zelf heb ik ze onbewerkt gegeten op de boterham. De smaak was goed. Maar na 2x was ik 2x draaierig geworden. Dus vertrouwde ik de bessen niet meer. Toen ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij de boksdoorn terecht en die blijkt giftig te zijn.
Ook een merel is een paar keer komen proeven van de bessen, maar de merel en ook andere vogels laten ze nu hangen. Of het er aan ligt, dat de bessen onbewerkt waren, dat weet ik niet, maar ik waag me er dus niet meer aan.

Gojibes wordt blijkbaar ook wel boksdoorn genoemd.
zaterdag 15 januari 2011 - 11:59
greener

Greener

Jo,

de Golji en de Boksdoorn zijn 2 compleet verschillende planten!
Ze lijken ontzettend veel op elkaar dus ik vermoed dat je de spreekwoordelijke kat in de zak hebt gekocht.
Ik kan mij herrineren al eerder wat te hebben gelezen omtrent verwarring tussen de beide planten.

Sebas
woensdag 26 januari 2011 - 12:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).