Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik ben op zoek naar een mierikswortelplant ,weet misschien iemand waar ik deze zou kunnen kopen
of ik kan ook ruilen voor jonge daturaplantjes geel of purple of ik heb ook nog litchietomatenplantjes teveel
mvg ludo
Ludo,
Aan plantjes van de mierikswortel kan ik je niet meer helpen.
Ik heb er eens ééntje in de voortuin gehad, .... met als gevolg dat ik nog zeker 5 jaar later steeds uitlopers heb moeten verwijderen.
Denk daar dus aan als je er kunt bemachtigen.
De plant wordt niet alleen tamelijk groot, maar woekert serieus door, en ver !
groetjes
Hilda
Ik heb ook net een stekje bemachtigd, maar hoe gebruik je dat verder? Alleen de wortel of ook het blad? En zo'n hele wortel is toch veel te veel, kan je er gewoon een stukje afsnijden en verder laten groeien? En bij welke gerechten gebruik je de wortel?
Groetjes, Anke
beste
je kan zowel de bladeren als de wortel gebruiken ik vind het vooral lekker geraspt op mijn koude schotel doch er zijn nog vele recepten met mierikswortel. Je kan zo een wortel wel lang bewaren in de frigo maar het is inderdaad veel(toch als je het zelden gebruikt).Ik heb al gehoord dat men er een stuk afsnijdt en de rest terug in de grond steekt ,dat moet wel gaan .
mvg ludo