menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Batterijkip in ren

Ga naar meest recente reactie

dj44

Tekst aangepast

Dj44

hallo iedereen

ik heb de mogelijkheid om een vijftal afgedankte batterijkippen (74 weken oud) te kopen

kan ik die zomaar in onze ren (een weide van een halve hectare, met nachthok, 2 ganzen en een koppel kippen) plaatsen????


of is er kans dat ik hiermee deze of mijn andere dieren in gevaar breng (ziektes, onaangepast gedrag, stress, ...)????????,,



wie heeft ervaring of tips??

danku
mvg
dj
maandag 11 februari 2008 - 14:25
Rodger

Rodger

Je battreijkippen zullen geen gevaar zijn voor je andere dieren, integendeel .Alleen als je het zou overwegen om nu die kippen die uit een verwarmde ruimte komen bij jou te halen en ze buiten te laten lopen in de koude zullen zij gevaar lopen.
Dus eerst een paar dagen binnen houden en langzaam buiten laten wennen .
Die beestjes zagen waarschijnlijk nog nooit zonlicht.
Ook zullen ze waarschijnlijk nogal kaal lopen als ze steeds binnen gezeten hebben.
groetjes
zondag 17 februari 2008 - 14:02
line13

Line13

ze zullen u heel dankbaar zijn!!!!
succes
donderdag 20 maart 2008 - 10:46
dj44

Dj44

hallo iedereen

situatie is enigzins anders afgelopen
omwille van de slechte weersomstandigheden, de tip van hierboven en de onmogelijkheid om ze binnen te houden
heb ik beslist om er niet mee door tte gaan

ander scenario dus
ik heb ondertussen wel 6 krielkippen van de slachtbank kunnen redden
donderdag 20 maart 2008 - 11:59
vera2

Vera2

goed dat het niet doorgegaan is. ik heb indertijd via een campagne van de gemeente 5 van die kippen gekregen. resultaat ... één voor één dood en mijn andere 10 kippen ook.
vrijdag 4 april 2008 - 11:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).