menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een vreemd nachtdier in mijn tuin

Ga naar meest recente reactie

Jules

Jules

Nu al enkele weken vind ik 's morgens uitwerpselen in mijn tuin, die er zeker de avond voordien niet lagen. Niet elke morgen, maar toch vrij regelmatig. Uitwerpselen zoals van een hond. Daarnaast wordt er ook links en rechts onder planten (o.a. bij aardperen en asperges) gegraven - een aanzet voor een hol? zoeken naar wortels? -door datzelfde of ander dier.
Ik vermoed dat het een vos is; maar hoe kan ik hierover zekerheid krijgen en wat kan ik ertegen doen?
P.S. deze vraag hoort misschien niet helemaal thuis onder deze rubriek, ma
maandag 8 september 2008 - 14:12
corrielat

Corrielat

Hallo Jules,

Het zal wel niet de mooiste foto worden, maar toch zou je dan meer kans hebben dat iemand het herkent
maandag 8 september 2008 - 21:46
Siggy

Siggy

Hallo !!!
Zou het geen egel kunnen zijn ?
dinsdag 9 september 2008 - 18:07
Fons

Fons

Vermoedelijk katten in de buurt.
dinsdag 9 september 2008 - 19:49
corrielat

Corrielat

Maar katten stoppen hun poep toch onder?
woensdag 10 september 2008 - 08:12
vera2

Vera2

google eens naar "uitwerpselen van zoogdieren herkennen" misschien vind je daar een gelijkenis.
woensdag 10 september 2008 - 08:58
Rita1960

Rita1960

Kijk ook eens op "Poepboek.nl" daar staan een heleboel op!

groetjes,

Rita
woensdag 10 september 2008 - 20:33
corrielat

Corrielat

Vreemd hoor,

Dat Jules de vragensteller niet meer reageerdt,

Is je probleem al opgehelderd,

Zou wel leuk/netjes zijn als je ons dan de uitslag zou geven
woensdag 10 september 2008 - 21:06
Flurkie

Flurkie

Kijk ook eens op "Poepboek.nl" daar staan een heleboel op!

groetjes,

Rita


Haha, die is goed, het poepboek, ik had er nog nooit van gehoord maar er is wel een heleboel poep terug te vinden, interessant! Die hollanders eh...

Groetjes, Flurkie
donderdag 11 september 2008 - 19:47
Jules

Jules

Beste tuinvrienden,
1. Terug thuis na enkele dagen verlof, bedank ik iedereen die de moeite heeft gedaan te reageren.
2. Bij een vlugge rondgang in mijn tuin deze avond (in het halfdonker) heb ik niets meer gevonden van vreemde poep.
3. Toen ik mijn berichtje plaatste, vond ik het niet nodig een foto te nemen, ik veronderstelde dat iedereen zich wel een hoopje van een hond kon voorstellen.
4. Ik dacht in de eerste plaats aan een vos (en ik had het misschien beter ook meteen vermeld) gezien er in onze buurt, ruim een dikke maand geleden, uit een hok met twee kippen, één was verdwenen en één was gedood met een diepe nekwonde (en iedereen hier denkt - zonder echt zeker te zijn - dat de dader een vos is geweest).
5. Er zitten inderdaad ook wel bijna dagelijks vreemde katten in onze tuin, maar hier blijven thans de hoopjes wel open en bloot liggen en dat is dus wel niet de gewoonte bij onze huiskatten.
6. Ook egels zijn niet vreemd aan mijn tuin, maar tenzij ik me vergis, zien hun uitwerpselen er wel heel anders uit.
7. Ik ga beslist me verder informeren op internet.
Nogmaals dank. Jules
donderdag 11 september 2008 - 21:47
Rita1960

Rita1960

CITAAT:
">#666666;'>
Kijk ook eens op "Poepboek.nl" daar staan een heleboel op!

groetjes,

Rita


Haha, die is goed, het poepboek, ik had er nog nooit van gehoord maar er is wel een heleboel poep terug te vinden, interessant! Die hollanders eh...

Groetjes, Flurkie


Ja, Flurkie en dat zonder enige schroom

( Hij is goed toch!)

groetjes,

Rita
vrijdag 12 september 2008 - 19:27
Flurkie

Flurkie

Hij is echt wel goed ja. Het kan niet gek genoeg zijn in Holland eh
Ik heb snel even gezocht of wij Belgen ook zo spitsvondig zijn maar www.poepboek.be of www.keutels.be bestaan nog niet
Groetjes, Flurkie
vrijdag 12 september 2008 - 19:42
lo

Lo

Kan het niet een marter zijn?
vrijdag 3 april 2009 - 23:10
215266

215266

zeg heey... er is maar 1 NEDERlander die op het idee kwam om een shitsite () te maken...

dan zijn wij nog niet meteen vreemde hollanders :P:P
woensdag 22 juli 2009 - 17:57
Rita1960

Rita1960

ennuh dieuh shitsite.. dat werkt wel hé (dank zij ene Hollander )

Maar ja, 't is wel zo dat je aan de hand van het poepboek.nl dieren die je normaal niet ziet dank zij hun uitwerpselen kunt traceren.

zo weet ik dus dat er een egel in mijn moestuin "rondhuppelt" en dat er uilen zitten in de bomen naast mijn moestuin en ook dat er een of meerdere buizerds gebruik maken van mijn boompalen om de woelmuizen in toom te houden

toch mooi meegenomen of niet soms?

groetjes,

Rita

donderdag 23 juli 2009 - 22:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).