Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een vraag in verband met kippen , ik weet niet goed waar ik het kwijt kon op dit forum dus zet ik het maar hier , mij mijn vraag Wij hebben nu ongeveer 2 maand 2 nieuwe kippen Bleu de landes en ze willen maar niet is hun hok gaan slapen s'avonds dus ga ik ze elke dag pakken en steek ik ze zelf in hun hok is er iemand die daar raad mee weet en wat ik kan doen omdat ze zelf in hun hok zouden gaan , ik wordt het langzaam beu Groetjes en alvast bedankt
het best is als je ze gekocht heb onmiddelijk voor een nacht in het gesloten hok plaatsen,ze gaan dan vanzelf wel weer in hun hok.bij mij lukt dat toch ieder keer.
Ik heb al jaren kippen en het gebeurt hier ook dat sommige dieren in de zomer niet in het slaaphok gaan. Maar als het kouder wordt gaan ze vanzelf met de andere kippen binnen.
Groetjes
hier slapen ze in de schuur, ze gaan er uit hun zelf in. Ik heb het ze wel moeten leren: elke avond naar de schuur drijven en opsluiten. De nieuwe kippen was een kwestie van 2 dagen en ze wisten ook niet beter dan binnen te slapen. Als ik nu om 22 uur de schuurdeur dicht ga doen zit de haan in de bench en de kippen slapen er bovenop (op elkaar gestapeld ). Hier gaan ze niet op stok dat is iets wat ík ze niet geleerd krijg. (het zijn 6 brahma's en 1 brahmahaan) Misschien even volhouden nog en 's avonds wat voer in het hok strooien zodat ze zelf daar naar toe willen.
Tot in de lente hadden de kippen hier twee konijnenhokjes als hok en nu hebben ze sinds een paar maanden een mooi kippen hokje , de eerste dagen heb ik ze er in op gesloten en dan nog elke nacht binnen gezet , geen enkele kip die er wil in slapen het enige dat ze er doen is eten. Hopelijk komt er verandering in als het herfst wordt.