Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo alemaal
Ik heb een baby gans van 5/6 weken,en die wil ik zelf opvoeden/tam maken...dat hij met mij overal mee loopt...als ik op het land bezig ben...of in huis...of op de binnenplaats.
Wie heeft er info voor mij hierover.
Ik heb ook een baby eend,en die volgt de gans al overal....zitten namelijk ook samen...ik ben konstant in hun buurt...ik weet dat ik ze anders zeker niet tam ga krijgen als ik dat dus niet doe....ze zitten samen in een bench(hele grote)die staat buiten...en als het avond is...gaan ze in een bench die ik binnen heb gezet..zo zijn ze namelijk altijd bij me...ik laat ze heel veel los lopen in huis en op de binnenplaats...dat moet ook wel,want ze moeten het leren om achter me aan te komen...
WIE HEEFT ER DAN OOK MEER INFO OVER!!!!!!
Gr allemaal
Inge
Hallo Inge,
Het is leuk als een dier je volgd,ik heb zo een duif met de hand groot gebracht,uit het nest gevallen zei die mevrouw toen ze haar bracht het was wel met een hevig stormweer,het duifje had nog geen pluimen en ik had belooft ze groot te brengen waarna ik ze zou laten vliegen,toen dacht ik dat het een houtduif was zo een wilde bosduif,maar na een paar dagen kreeg ze pluimpjes en toen zag ik dat het ging om een stadsduif zoals een reisduif maar iets kleiner, die zelfde duif heb ik nu nog,ze zit altijd op mijn schouder zelfs al ik het gras afrijd,vliegt eens rond gaat op het dak zitten ik moet maar eens mieke roepen en ze zit terug op mijn schouder.
Mocht ik nu een tweede duif er bij halen zou die band die er nu tussen mij en de duif is verbroken worden,dan had zij een andere kameraad en zou mij niet meer bezien,en ik denk dat het met de gans het zelfde zal zijn zij gaat de eend nemen als vriendje.Een gans die neemt bij de geboorte het eerste wat ze ziet op als moeder dat mag een konijn zijn dan is dat haar moeder en zal ze het konijn volgen.In jou geval zal de gans en de eend bij elkaar blijven,ik wil nu niet zeggen dat je ze niet tam krijgt ,maar een echte band zou er zijn jij met de gans.
groetjes Richard
kruip deze avond bij in de bench
Ik denk dat Richard inderdaad gelijk heeft en het erg moeilijk zal worden omdat het baby-eendje al een poosje bij het gansje zit.
Als jij het nu om de avond veranderd, 1 nachtje doen wat Richard opperde (bij de diertjes in de bench kruipen) en de andere nacht die 2 lieverdjes bij jullie in bed neemt, of zou Ron daar bezwaar tegen maken?
Pesterijtje mag hè Inge, maar dat het niet van een leiendakje loopt zul je wel merken.
Maar... daar tegenover is het met kinderen soms net zo toch?
Ze zien iemand van het andere geslacht en ...weg zijn ze.
Zorg maar goed voor die schatjes, dan komt het best goed met alles.
En wat zijn ze twee jongens of meisjes dus gans of gent of eend en woerd.
Veel plezier met je diertjes en veel water dat hebben ze graag
groetjes Richard
Ja als je de gans en de eend gekocht hebt bij een verkoper op de markt hij kan dat zien,er zijn nog liefhebbers van eenden en ganzen en die kunnen het ook ik weet het niet maar mensen die er hun beroep van hebben zoals op de markt die kennen het ,als vroeger bij mij een hen broedde al was het maar op plastiek eieren en we reden naar Heist op den berg naar de markt dan kocht ik daar twee ééndagskuikens;en men kon kiezen tussen hanen of hennen ook hoe klein ze ook zijn, kenners die zien het,ze draaien ze om en aan hun aars zien ze het
als je bij jou in de buurt iemand kent die eenden of ganzen of zwanen kweekt die kennen het.
groetjes Richard
Het is leuk zo`n gansje.Ook ik heb er een gehad, een witte gans die natuurlijk Donsje heette.In het begin zat ze met een groot wit konijn in de ren en later liep ze gewoon los tussen de honden en paarden.Ze sliep in de stal of in haar eigen hokje onder het konijnenhok .Ze kwam als ik haar riep en s`morgens kwam ze even binnen om goedemorgen te zeggen en een boterham te halen.
Maar bedenk eerst even of je haar echt wel altijd binnen wil hebben, een gans poept namelijk een ongeloofelijke hoeveelheid.....