menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De moestuin

Ga naar meest recente reactie

bakkie

Bakkie

dag iedereen ik heb in mijn moestuin heel veel last van slakken wie weet er een dieren vriendelijke manieren om ze weg te houden en de sla met gerust te laten + de witte vlieg op mijn pompoenen courgetten .en in de sertre wie weet raad om al die ziekten an plagen en beetsje weg te houden plus op een MILEU vriendelijke manier




grtjes bakkie
woensdag 30 januari 2008 - 09:46
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goedemorgen Bakkie,

Misschien kan je met onderstaande link iets doen , anders ..................het internet staat vol van soorten bestrijdingen , kijk maar eens rond.............

http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=805

De grootste natuurlijke vijand van witte vlieg is de sluipwesp ( vooral in serres toegepast )
Je kan ook proberen van je tuin een paradijs te maken voor nuttige insecten ( natuurlijke bestrijders )
woensdag 30 januari 2008 - 10:11
cetinel

Cetinel

kippen zijn dol op slakken(en op sla )
als je in het najaar de kippen in de tuin laat(als de gewassen eraf zijn) dan verorberen ze heeeel wat ongedierte zodat je het jaar daarop veel minder last zult hebben
verder kun je de slakken proberen vangen met bier(pottekes met bier ingraven tot tegen het aardoppervlak)
woensdag 30 januari 2008 - 12:45
bakkie

Bakkie

dag cetinel ik laat elke winter mijn kippen in de moestuin lopen voor bemesting en ook voor kleine gediertjes en ik zal zeker die bier tuck ga ik proberen en ik zal zeker op het internet kijken allebij bedankt



grtj bakkie
woensdag 30 januari 2008 - 13:10
cetinel

Cetinel

veel succes!!
woensdag 30 januari 2008 - 13:10
bakkie

Bakkie

dank u
woensdag 30 januari 2008 - 13:23
annd6

Annd6

Een paar tabaksplantjes helpen ook tegen de witte vlieg.

Groetjes
Ann
woensdag 30 januari 2008 - 17:10
bakkie

Bakkie

dag annd ik heb wel geen tabaks plant en ik zou begod niet weten waar ik dit zou moten halen ????



vriendelijke groeten bakkie
woensdag 30 januari 2008 - 18:01
annd6

Annd6

Hey Bakkie,
kijk hier eens even:
https://www.vreeken.nl/2007/index1024x768.php?urloptions=

Groetjes
Ann
woensdag 30 januari 2008 - 18:37
bakkie

Bakkie

dag annd6 bedankt voor deze website hoij is interesant badankt








vriendelijke groeten van de 13jarige stijn




donderdag 31 januari 2008 - 12:50
annd6

Annd6

Dat is graag gedaan hoor Stijn.
Veel succes met je tuin!

Groetjes
Ann
donderdag 31 januari 2008 - 12:52
bakkie

Bakkie

dankuwel ann
donderdag 31 januari 2008 - 15:51
jumperke

Jumperke

Tip:zaai(plant) rond je pompoenen en courgetten citroenmellise of uien of look,oostindisxhe kers en noem maar op.
Dit helpt de witte vlieg weg te houden.
Tabak helpt uiteraard ook.
Ook zijn er in sommige winkels sluipwespen te koop.
Er bestaan ook gekleurde plakaatjes die je kunt ophangen op de plaats waar je last hebt van de vliegjes.
Daar hangt lijm aan en zo blijven de vliegjes daaraan plakken.
Je kunt het voorkomen door je kas veel te luchten en door de plantafstanden op te volgen zodat de planten voldoende lucht hebben.

groetjes jerko
vrijdag 1 februari 2008 - 12:40
bakkie

Bakkie

zal ik ook proberen jerko en merci é
maandag 4 februari 2008 - 15:47
jappe

Jappe

je kan rond de bedrijgde planten (door slakke) gebroken eierschalen leggen hoe meer je er legt hoe minder slakken ik zeg niet dat je er dan volledig vanaf bent in dit geval is het meer voorkomen en niet geneze door dat de eierschaaltjes zo scherp zijn gaan de slakken er niet over
donderdag 28 februari 2008 - 22:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).