menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beestjes sedum

Ga naar meest recente reactie

et

Et

Hallo,

Heb daarnet gezien dat de sedum in onze tuin vol kleine zwarte beestjes zit. Soort luizen veronderstel ik? Nu durf ik af en toe - als het om een klein oppervlak gaat - wel eens een niet-groen bestrijdingsmiddel te gebruiken. Maar de sedum is vrij groot en zit echt hééééélemaal vol beestjes. Weet iemand hoe ik ze op een biologische manier kan bestrijden? Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg want de sedum ziet er al behoorlijk slecht uit, ik hoop dat ik hem nog kan redden!

Alvast bedankt,

Els
vrijdag 7 november 2008 - 16:00
andre

Andre

Els.

Probeer het eens met een krachtige waterstraal of spuiten met een oplossing van groene zeep (bruine zeep).

Groetjes andre
vrijdag 7 november 2008 - 20:28
annd6

Annd6

Die zeepoplossing zou ik ook aanraden, net als Andre.

Groetjes,
Ann
vrijdag 7 november 2008 - 22:55
et

Et

Bedankt voor het snelle antwoord, André En Ann. Bruine zeep heb ik nog staan dus dat komt goed uit. Ik laat jullie weten of het gelukt is!

Groetjes,

Els
zaterdag 8 november 2008 - 14:48
annd6

Annd6

Els,
veel succes

Groetjes
Ann
zaterdag 8 november 2008 - 23:45
et

Et

Hallo,

Zoals beloofd, laat ik even weten of de beestjes ondertussen verdwenen zijn. Ik heb eerst enkele keren geprobeerd met de krachtige waterstraal: weinig resultaat, er zaten teveel beestjes op, vrees ik. Dan toch besloten de "oude" takken weg te knippen (ik laat die liefst staan in de winter om de nieuwe scheuten wat tegen de vorst te beschermen). Dat wegknippen had veel resultaat: het grootste deel van de luizen was na een paar dagen nog steeds verdwenen. De vrieskou en de bruine zeep hebben het werk afgemaakt m.a.w. geen enkele luis meer, joepie!

Els
donderdag 27 november 2008 - 10:18
annd6

Annd6

Leuk dat het is gelukt Els!
Bedankt ook om het even te laten weten

Groetjes
Ann
donderdag 27 november 2008 - 10:55
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).