Hallo allemaal
Met dit heerlijke weer barbeknoeien wij heel vaak en in de avond gebruiken we dan de buitenhaard om een gezellig sfeertje te krijgen en wat langer buiten te kunnen blijven zitten. Bovendien is het (samen met wierook) een uitstekend middel om vliegen en muggen weg te houden.
Gisteravond kwam een kennis uit een naburig dorp bij ons een kopje koffie halen.
Zowel man als vrouw zijn vrij fanatieke moestuiners, zeker op biologisch gebied.
De vrouw had een heel verhaal over koffiedik enzo maar toen ik zei dat ik dat al wist begon ze over eierschalen om de sla enzo. Ook dat wist ik al.
De man kwam echter met de vraag wat wij met de as van de opgebrande houtskool en briketten en met het uitgebrandde hout uit de buitenhaard doen.
Wij gaven als antwoord dat we daar eigenlijk niets anders mee doen dan het langs de slootkant uitstrooien de dag na het in de brand steken van....
Volgens hem kunnen we die as heel goed gebruiken als mest om de planten in de moestuin en in het water voor de kuipplanten.
Want volgens hem zitten er allerlei voedingsstoffen in de as.
Nu komt mijn vraag: is er iemand onder de aanwezigen die hier verstand van heeft en/of ervaring hier mee?
Ik vind het allemaal wel logisch klinken, maar of het ook zo is??
Ik heb ze overigens wel even de url van deze site en dit forum gegeven.
Dan kunnen ze zelf het 1 en ander lezen en eventueel deel nemen aan het forum.
groetjes Marianne