menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenen

Ga naar meest recente reactie

Letty

Letty

Deze pioenen zijn bijna alweer uitgebloeid, maar hebben prachtig gestaan. Dit is een foto van 'Bowl of Beauty' van dichtbij gefotografeerd. Groetjes, Letty

Foto's van uw Tuinplanten

zaterdag 12 juni 2010 - 22:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Letty, toevallig hebben wij deze week ook wat foto's van dezelfde Beauty genomen, ik heb belooft om morgen wat foto's te plaatsen.

Deze Pioenen van jou zijn mooier dan die van mij, maar die van ons staan verkeerd denk ik, vorig jaar heb ik er een puzzeltje van gemaakt toen stond na de storm en regen alleen een steeltje met het witte hartje nog overeind.
Toen mocht iedereen raden wat het was en van welke plant.

Bedankt, dat je ons de foto laat zien, kunnen wij ook genieten.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 12 juni 2010 - 23:51
Letty

Letty

Hallo Jeanette,

Pioenen zijn mooie bloemen, spijtig dat ze niet langer bloeien. Bovendien is het meestal rond die periode dat wij regen of felle wind krijgen, vandaar dat ik er als de kippen bij was om een foto te nemen terwijl ze nog maar één dag open stonden. Wij hebben een kleine tuin, maar ik probeer het aangenaam te maken. Hier volgt een foto van o.a. Hollandse irissen. Groetjes, Letty

zondag 13 juni 2010 - 08:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai Letty,

Dit zijn wel hele mooie Irissen, wij hebben alleen lila en iets roder dan lila, daar moeten wij nog foto's van maken.

Ik zal straks even de foto's van de Pioenen plaatsen, dan doe ik ze als je het goed vindt wel op deze topic.

Kun je ze beter vergelijken, de andere Pioenen doe ik dan op een topic van Batdah.

Groetjes, Jeannette
zondag 13 juni 2010 - 10:13
Jeannette1

Jeannette1

Hai Letty,
Hier dan enkele foto's van dezelfde Pioenroos die jij hebt.
Nu kun je het verschil duidelijk zien, misschien verplaatsen wij de Pioen wel in oktober.
De laatste foto is van het zakje waar de Pioenwortel in gezeten heeft, kun je het verschil van kleur zien.

Groetjes, Jeannette

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 13 juni 2010 - 13:38
Letty

Letty

Hallo Jeanette,

Jij hebt toch ook mooie pioenen staan. Bij ons staan die nu drie jaar en ik heb dit jaar een pak knoppen weggenepen, dan zijn de overige bloemen groter. Elk voorjaar krijgen ze ook koemestkorrels. De struik staat bij ons redelijk beschut, omdat ons tuintje links en rechts afgezet is met houten panelen. Bovendien hebben wij die bekleed met groen doek (privacy).
Op onderstaande foto kan je dat min of meer zien.
Ik wens je nog veel succes met uw planten en geniet ervan. Vriendelijke groeten,
Letty

maandag 14 juni 2010 - 20:22
Letty

Letty

Hallo Ernestine,

De struik pioenen 'Bowl of Beauty' is bijna uitgebloeid, maar er staat reeds een andere soort in bloei n.l. pioenen 'Pink Giant', zoals je op de foto kunt zien.
Jammer als planten leren kennen en verzorgen niet je hobby is, je weet niet wat je mist. Maar goed, niet iedereen kan dezelfde interesse hebben. Geniet dan maar van de foto, ik zal er nog wel plaatsen. Vriendelijke groeten, Letty

zaterdag 19 juni 2010 - 12:10
Adrienne

Adrienne

Ha,ha Letty, ik denk dat je Ernestine nog niet goed kent
Groenere vingers kan je niet hebben

Maar jee jullie pioentjes doen het reuze
zaterdag 19 juni 2010 - 15:30
Letty

Letty

Hallo Adrienne,

Inderdaad ik ken Ernestine helemaal niet, hoe zou ik. Zelf heb ik eigenlijk niet de gewoonte om veel op het forum te komen. Maar omdat ik op een gegeven ogenblik zag, dat men eens een foto van zijn eigen planten mocht tonen, heb ik dat gedaan, zonder dat ik in feite een reactie verwachtte.
Door te verhuizen woon ik nu ver af van een vriendin, met eenzelfde passie voor planten als ik. Af en toe brachten wij elkaar een bezoek om onze tuin te bekijken, dat was leuk. Verwacht van mij niet dat ik om de haverklap op het forum kom tenzij ik iets kan bijleren. Bedankt alvast voor Uw tip over Ernestine. Vriendelijke groeten, Letty
zaterdag 19 juni 2010 - 20:55
Letty

Letty

Hallo Ernestine,

Sorry, ik had U blijkbaar verkeerd begrepen. Mijn excuses hiervoor.
Het was eigenlijk per toeval dat ik ontdekte, dat men eens een foto mocht plaatsen van eigen planten en dat deed ik dan maar, zonder daarvoor lof te verwachten. Ik ben 73 en moet mij niet meer optrekken aan enige goedkeuring van buitenstaanders. Het plaatsen van die foto van mijn planten was zonder bijgedachten. Voor mij is groenten en kruiden kweken dan weer geen must. Daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik wens je dus van harte heel veel succes met uw moestuin en dat je een flinke oogst moogt binnenhalen! Vriendelijke groeten, Letty
zondag 20 juni 2010 - 10:49
Adrienne

Adrienne

Waaauw 73 daar steek ik mijn duim voor omhoog.
Nog tuinieren en op de pc vooruit kunnen jeetje
Ik dacht dat mijn moeke de enige was !!!
Suuuper van je laat ons nog maar veel zien, en veel van je horen we leren altijd nog graag bij.
groetjes Adrienne

Oh en ik schreef het niet om je terrecht te wijzen hé, maar ik zag dat je nieuw was en ons nog niet kende ha,ha,ha
zondag 20 juni 2010 - 19:32
Letty

Letty

Hallo Adrienne,

Niet erg hoor, het voornaamste is, dat wij allemaal plantenliefhebbers zijn!!!
Ik hou ook veel van exotische planten, daar wij 3 jaar in Frans Guyana woonden.
Als je gaat kijken bij exotische planten kan je trouwens een foto zien van een mangoplantje en een flamboyant. En mijn computer heb ik nodig, omdat ik teksten schrijf over Frans Guyana, met invoeging van foto's of afbeeldingen, maar dit is niet voor het openbaar bestemd. Daarnaast ben ik bezig al ons foto's, ook deze van 60 jaar geleden te digitaliseren. Je ziet, ik verveel mij niet en heb steeds tijd tekort.
Denk nu niet, omdat ik een mooie foto plaatste van die pioenen, dat bij mij alles zo maar lukt, nee hoor, ik ben geen kweker van beroep, het is echt een hobby.
Hiermee stop ik, want ik zou nog lang kunnen doorgaan. Vriendelijke groeten, Letty
zondag 20 juni 2010 - 20:13
Letty

Letty

Hallo Ernestine,

Hier volgt een foto, a.h.w. een overzicht van het tuintje aan één zijde van het pad naar de garage. Vermits ik last heb van inspanningsastma is het goed dat wij nu een kleinere tuin hebben dan voordien. Maar het was met spijt in het hart, dat ik 4 jaar geleden verhuisde. Hopelijk laat jij ook eens een foto zien. Vriendelijke groeten, Letty

maandag 21 juni 2010 - 14:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Letty,

Wij hebben de bijna uitgebloeide Bowl of Beauty afgeknipt en in onze (vijvertje) gelegd.

Op deze manier hebben wij er nog een poosje plezier van.

Mooi tuintje hebben jullie!

Zo zie je, dat ook een klein tuintje erg mooi kan zijn!

Groetjes en bedankt voor het plaatsen van de foto.

Ger en Jeannette
maandag 21 juni 2010 - 15:22
Letty

Letty

Hallo Jeannette,

Goed idee van U, ik heb ze afgeknipt en in de GFT gegooid. Eens dat alle bloemen eraf zijn, krijgt de struik weer wat koemestkorrels. De struik op zich blijft lang mooi. Hierbij voeg ik een foto van de andere zijde van het pad. Op die manier krijg je stilaan alles te zien, ook de potten die ik op het terras heb staan.
Bedankt voor de foto. Vriendelijke groeten, Letty

maandag 21 juni 2010 - 20:07
Letty

Letty

Hallo plantenliefhebbers,

Hier volgt een foto van de Pioenen 'Pink Giant'. Geniet ervan. Groetjes, Letty

woensdag 23 juni 2010 - 10:04
Adrienne

Adrienne

Mooi Letty en wel één voordeel, je zet een keertje en ze bloeien dat het een lust is.
donderdag 24 juni 2010 - 12:15
Jeannette1

Jeannette1

Hai Letty,

Dit is ook weer zo'n hele mooie, ik voel dé ziekte weer opkomen, wat erg!

Misschien heb ik in oktober toch nog een plaatsje voor deze roze schoonheid?

Vanwege dé ziekte, moet ik toch weer iets nieuws bestellen!

Bedankt voor de mooie foto!

Groetjes, Jeannette
donderdag 24 juni 2010 - 12:23
minouke

Minouke

' t is niet omdat jullie mij niet 'horen' dat ik niet meegeniet hé maar hier staan chique dinges

Letty, toon ons eens foto's van Frans Guyana bv op tuinbabbel
please laat ons mee genieten

gr
Chantal
donderdag 24 juni 2010 - 13:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).