Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Prachtige donker paars-blauwe Salvia. Helaas niet winterhard moet dus vorstvrij overwinteren. Vormt geen zaden dus ik zal stekken moeten maken.Bloeit ook nog steeds en maakt nog altijd nieuwe knoppen.
@Rita ja, het is erg jammer dat deze niet overblijft. het is zelden dat deze de winter overleefd. Daarom neem ik er stekken van om hem zo in de tuin terug te krijgen.
@Lisa. Wat geweldig om je hier weer terug te zien. Dit is inderdaad een super kleur en blijft ook lang mooi. Hij is alleen erg hoog en wat slungelachtig maar dat zal de pret niet drukken.
@Jose. Ik neem hiervan kopstekken waar twee bladparen aan zitten en nijp de bloemknop eruit. Het onderste bladpaar neem ik weg en doop het steeltje in stekpoeder. Dan zet ik ze in stekgrond. Salvia is zo wie zo een soort wat zich makkelijk laat stekken.
Hallo Jose.. leuk jou te lezen Annis heeft het al geschreven..ik snijd ook
de stengel af en doe ze gewon in een potje met aarde en laat ze dann in de kas staan..binnen is ook goed geeft ze wel af en toe water zo dat ze niet uitdroogen..
veel mooie salvias kan ik op deze manier overhouden..
Hallo Annis dat ze zo hoog s zal zeker de pret niet drukken ,